Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τη Δευτέρα την πρότασή της για τους κλιματικούς στόχους του 2040, στην πορεία για να καταστεί η ΕΕ κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους.
Η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) χαιρετίζει την ισχυρή δέσμευση της Επιτροπής να αντιμετωπίσει τα εμπόδια στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών καυσίμων και των προηγμένων βιοκαυσίμων για τη ναυτιλία. Η ΕΕ αποφάσισε να δώσει στον ναυτιλιακό κλάδο πρόσβαση κατά προτεραιότητα στα καύσιμα αυτά έναντι άλλων επιχειρηματικών κλάδων που έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν τα καύσιμα αυτά από πολλές πηγές. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους, σημειώνει η ECSA.
Μηδενικές εκπομπές: Οι παγκόσμιες επενδύσεις για καθαρή ενέργεια αυξήθηκαν σε 1,8 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τόσο ισχυρή δέσμευση να δοθεί στη ναυτιλία κατά προτεραιότητα πρόσβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Το χάσμα τιμών είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στη ναυτιλία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή για να μεταφράσουμε αυτή τη δέσμευση σε άμεση δράση και να αξιοποιήσουμε τα δεσμευμένα έσοδα από το EU-ETS μέσω ειδικών προσκλήσεων που έχουν ήδη γίνει στο πλαίσιο του τρέχοντος Ταμείου Καινοτομίας, πρόσθεσε ο κ. Ράπτης.
H στρατηγική του ΙΜΟ
Η στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, η οποία συμφωνήθηκε τον Ιούλιο του 2023, θέτει ως στόχο το καθαρό μηδενικό επίπεδο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, με στόχους τουλάχιστον 70%, επιδιώκοντας το 80% έως το 2040.
Μετά την ιστορική συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης προς τον ΙΜΟ για την ανάπτυξη των αναγκαίων μέτρων ώστε να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050. Είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία λειτουργεί σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού” συμπλήρωσε ο Σωτήρης Ράπτης.
H Ecsa υπογραμμίζει ακόμη τα σημαία της ανακοίνωσης που αναγνωρίζουν την ανάγκη να γίνει η Ευρώπη πιο ελκυστική για ιδιωτικές επενδύσεις και υπογραμμίζει ότι κΚατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση πλοίων μειωνόταν συνεχώς, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναγκάζονται να αναζητούν ευκαιρίες χρηματοδότησης αλλού.
Η απελευθέρωση των ιδιωτικών επενδύσεων μέσω των κεφαλαιαγορών, όπως προτείνεται στην ανακοίνωση, είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός. Ωστόσο, τονίζει η Ecsa, είναι σημαντικό αυτό να συνδυαστεί με ένα κατάλληλο για το σκοπό αυτό πλαίσιο τραπεζικής χρηματοδότησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ναυτιλιακές ΜΜΕ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η Ecsa θα αναλύσει τώρα λεπτομερώς τα τρία σενάρια που εξετάστηκαν και τον νέο κλιματικό στόχο της ΕΕ για το 2040 που πρότεινε η Επιτροπή και προσβλέπει στη συμβολή της στην επικείμενη συζήτηση.
Latest News
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»