Κίνδυνο να βυθιστεί διατρέχει πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου το οποίο χτυπήθηκε από τους Χούθι στον Κόλπο του Άντεν, ανοιχτά της Υεμένης.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
Σε δήλωσή του ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι, Yahya Sarea, ανέφερε ότι το πλήρωμα του Rubymar είναι ασφαλές, αλλά το πλοίο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και κινδυνεύει να βυθιστεί. Το πλοίο με σημαία Μπελίζ δέχθηκε επίθεση την Κυριακή. Ο Sarea πρόσθεσε ότι οι Χούθι κατέρριψαν επίσης ένα αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος πάνω από το λιμάνι Χοντέιντα της Υεμένης.
Η Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού επιβεβαίωσε ότι δύο βαλλιστικοί πύραυλοι κατά πλοίων εκτοξεύθηκαν από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι και είχαν στόχο το Rubymar στις 18 Φεβρουαρίου.
«Ένας από τους πυραύλους έπληξε το πλοίο, προκαλώντας ζημιές. Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου και ένα πολεμικό πλοίο του συνασπισμού μαζί με ένα άλλο εμπορικό πλοίο ανταποκρίθηκαν στο σήμα για να βοηθήσουν το πλήρωμα του Rubymar», ανέφερε η CENTCOM στο X.
Feb. 18 Summary of Red Sea Activities
Between 9:30 and 10:45 p.m., Feb. 18, two anti-ship ballistic missiles were launched from Iranian-backed Houthi terrorist-controlled areas of Yemen toward MV Rubymar, a Belize-flagged, UK-owned bulk carrier. One of the missiles struck the… pic.twitter.com/d6Ty7YTwcG
— U.S. Central Command (@CENTCOM) February 19, 2024
Η εταιρεία ασφαλείας LSS-SAPU, υπεύθυνη για την ασφάλεια του Rubymar, ανέφερε νωρίτερα ότι το πλήρωμα μπόρεσε να εκκενώσει το πλοίο μετά το πλήγμα που δέχτηκε από τους δύο πυραύλους. Τους ναυτικούς παρέλαβε ένα άλλο εμπορικό πλοίο το οποίο τους μετέφερε στο Τζιμπουτί.
«Γνωρίζουμε ότι έμπαινε νερό», ανέφερε η LSS-SAPU στο Reuters. «Δεν υπάρχει κανείς στο πλοίο τώρα. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές εξετάζουν τις επιλογές για ρυμούλκηση.»
Στον γύρο της Αφρικής
Μέχρι στιγμής, κανένα πλοίο δεν έχει βυθιστεί ούτε έχουν σκοτωθεί μέλη πληρώματος από τις επιθέσεις στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία, από την οποία διέρχεται το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας. Για να αποφύγουν τον κίνδυνο, τα πλοία πολλών εταιρειών ακολουθούν τη μακρύτερη και ακριβότερη διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Παρά τις επιθέσεις της Δύσης εναντίον τους στην Υεμένη, οι Χούθι έχουν ορκιστεί να συνεχίσουν να στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μέχρι να σταματήσουν οι επιθέσεις κατά των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας.
Latest News
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία