Με στόχο την ενίσχυση των Μικρο-Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην ελληνική αγορά που απαριθμούν τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων και ένα σημαντικό κομμάτι της προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία, η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) παρουσιάζει ένα Οδηγό για τα θέματα του ανταγωνισμού που επηρεάζουν τις ΜμΕ.
Ο οδηγός εμπεριέχει τις κρίσιμες εκείνες πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει κάθε ΜμΕ τόσο σχετικά με τις πρακτικές τις οποίες πρέπει να αποφεύγει να εφαρμόζει στην αγορά, αλλά επίσης και υπό την οπτική της προφύλαξής της από πρακτικές που μπορεί η ίδια να βιώνει από μεγαλύτερες επιχειρήσεις και να την επηρεάζουν. Σκοπός του Οδηγού είναι να ενισχύσει τις ΜμΕ εντός της ψηφιακής οικονομίας παρέχοντας παραδείγματα με αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές που ενδέχεται αντιμετωπίζουν στην αγορά και τις οποίες θα πρέπει να γνωστοποιήσουν στην ΕΑ, προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός.
Ο Οδηγός καλύπτει τρεις ουσιαστικές ενότητες σχετικά με τη λειτουργία του νομοθετικού πλαισίου για τον ελεύθερο ανταγωνισμό οι οποίες αφορούν:
- τις συμπράξεις (συμφωνίες) μεταξύ ανταγωνιστών
- τη συμμετοχή μιας ΜμΕ σε ένα δίκτυο διανομής
- τη σχέση μεταξύ μιας ΜμΕ με μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην αγορά και ζητήματα καταχρηστικής εκμετάλλευσης δεσπόζουσας θέσης
Περαιτέρω ο Οδηγός καλύπτει δύο ενότητες, οι οποίες αφορούν τα ζητήματα “ανανέωσης της αγοράς”, δηλαδή τις διάφορες διαδικασίες τις οποίες μπορεί να εκκινήσει (ή ήδη έχει) η ΕΑ για την εξέλιξη των συνθηκών ανταγωνισμού εντός της ελληνικής αγοράς και παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους η κάθε ΜμΕ μπορεί να συμβάλλει στην προσπάθεια αυτή.
Τέλος, ο Οδηγός παρουσιάζει τις ποινές και τα πρόστιμα τα οποία επαπειλούνται σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων του ανταγωνισμού και τα οποία πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι ΜμΕ.
Latest News
Ακίνητα: Ζήτηση από τα «μπετά» - Το προφίλ των αγοραστών
Νέες οικιστικές και τουριστικές αναπτύξεις - Από το Μαρούσι μέχρι την Βούλα
Κλειστά τα καταστήματα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς
Λειτουργούν τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»
Βάζοντας χέρι… στο μαξιλάρι για το χρέος – Τι λένε στον ΟΤ Πετράκης και Λιάκος
Η αύξηση των επιτοκίων, τα διακρατικά δάνεια των μνημονίων (GLF) και η πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών