
Τις προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας στην Ανατολική Μακεδονία συζήτησαν σε πάνελ στο Delphi Forum ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο δήμαρχος Μαρωνείας-Σαπών Κωνσταντίνος Χαριτόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου και ο αντιπρόεδρος & Project Director της Gastrade Κωστής Σιφναίος.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών του Forum, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αποκάλυψε ότι οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης «τρέχουν» και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα οικονομικά funds, ενώ τόνισε πως μέχρι το τέλος του χρόνου η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Στόχος είναι, όπως σημείωσε, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα κέντρο διακίνησης προϊόντων που μέσω αυτού εμπορεύματα θα ταξιδεύουν έως το Ελσίνκι.
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιος αναφέρθηκε στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται στα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στο οδικό αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο με την αναβάθμιση του δικτύου από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο. Παράλληλα, τόνισε, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, ότι με πόρους του ΕΣΠΑ θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα Καβάλα – Δράμα, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση για την ένωση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης Έβρου. Επίσης, ανέφερε πως μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιούνται με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 5 πρωτεύουσες αλλά και τα έργα στη γεωθερμία. Τέλος, αναφέρθηκε και στις ιδιωτικές επενδύσεις στην περιοχή, όπως η παραγωγή ενέργειας μέσω του φυσικού αερίου από τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, ενώ σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε αιολικά πάρκα και ανεμογεννήτριες.
Ο δήμαρχος Μαρωνείας κ. Χαριτόπουλος αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δήμο λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, όπως η πολυπολιτισμικότητα, η μεγάλη παραλιακή ζώνη, οι πολλοί οικισμοί της περιοχής αλλά και ο μεγάλος πολιτιστικός πλούτος. Από την άλλη, τόνισε πως τροχοπέδη της ανάπτυξης στο δήμο του είναι η γήρανση του πληθυσμού, τα πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και η έλλειψη υποδομών. Στόχος «είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού αλλά και των υποδομών του δήμου». Ανέφερε ότι τα καλά στοιχεία του δήμου του που είναι «πρόσφορα» για επενδύσεις: «Ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, ο πολιτισμός είναι τομείς στους οποίους μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις».
Με τη σειρά του ο κ. Σιφναίος αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση της πλωτής δεξαμενής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, τονίζοντας ότι ήταν μια πρωτοπόρα ιδέα καθώς, όπως είπε, «υπήρχαν μόλις δύο τέτοιες πλωτές δεξαμενές σε όλο τον κόσμο». Η επένδυση αυτή προχώρησε λόγω της θέσης της Θράκης καθώς, όπως τόνισε ο κ. Σιφναίος, «γειτνιάζει με τις χώρες των Βαλκανίων και χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και γίνεται ευκολότερη η μεταφορά του φυσικού αερίου». Τέλος, αναφερόμενος σε άλλα έργα, όπως ο αγωγός ΤAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είπε πως όλες αυτές οι επενδύσεις είναι «αδερφάκια». «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε». Για τον ΤAP, ανέφερε πως δίνει πρόσβαση και στα Δυτικά Βαλκάνια, άρα «η θέση του έργου μας, μαζί με τις υποδομές που δημιουργούνται, επεκτείνει τον ορίζοντα δράσης του».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)