
Με τη συνεργασία των Cisco και MTIS, πραγματοποιήθηκε στις 3 Ιουνίου, στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων στη Θεσσαλονίκη, η εκδήλωση «Καινοτόμες Τεχνολογίες και Έξυπνα Λιμάνια».
Την εκδήλωση απασχόλησαν θέματα για τα ελληνικά λιμάνια, με σκοπό την ενημέρωση των υπευθύνων για την λειτουργία των λιμανιών, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, ο οποίος θα οδηγήσει στην δημιουργία έξυπνων και ανθεκτικών λιμένων, με οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν επίσης, τεχνολογικές λύσεις και βέλτιστες πρακτικές από λιμάνια του εξωτερικού, όπως του Ρότερνταμ και άλλα.
Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει τεχνολογικές λύσεις για το νέο λιμενικό μοντέλο με σκοπό να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις, την κοινωνία και το περιβάλλον, βάζοντας τη λιμενική εξέλιξη σε προτεραιότητα, καθώς κρίνεται απαραίτητη κίνηση για την ανάπτυξη του ψηφιακού μετασχηματισμού στα λιμάνια.

Ο Αντώνης Τσιμπούκης, Γενικός Διευθυντής της Cisco σημείωσε: «Θέλω να τονίσω πως όταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός άρχισε να υλοποιείται, κάποιοι τομείς προσαρμόστηκαν πιο εύκολα στη μετάβαση όπως οι τράπεζες, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, οι εταιρείες τεχνολογίας και πληροφορικής. Σε μελέτη που κάναμε το 2015 με το Πανεπιστήμιο IMD της Ελβετίας, διαπιστώθηκε, πως κάποιοι άλλοι τομείς θα αργούσαν να μπουν στη «δίνη» του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τομείς όπως η ναυτιλία, η βαριά βιομηχανία, τα logistics. Βλέπουμε όμως ότι με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, σύντομα και για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και παραγωγικοί, δημιουργούν νέα επιχειρηματικά πλάνα βασισμένα στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Η ναυτιλία και τα λιμάνια θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας και θέλουμε να βοηθήσουμε με την ανάπτυξη εξειδικευμένων τεχνολογιών σε αυτά».
Ο Γιώργος Μαρινάκης, Γενικός Διευθυντής της MTIS, ανάφερε στην παρουσίαση του: «Προσδοκούμε μέσα από βέλτιστες πρακτικές και σύγχρονες προσεγγίσεις να δώσουμε ουσιαστικές λύσεις και απαντήσεις για τη δημιουργία σύγχρονων λιμενικών μοντέλων με οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία».
Ο Κώστας Κατσαφάδος, Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σημείωσε στην παρουσίαση του: «Η ναυτική και λιμενική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια βιώνουν ήδη σημαντικές αλλαγές στο φάσμα των δραστηριοτήτων τους λόγω των τεχνολογικών, επιχειρησιακών και οργανωτικών εξελίξεων. Ζητούμενο, είναι να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του μέλλοντος και να μετατρέψουμε από την μία τα λιμάνια μας σε έξυπνα λιμάνια και από την άλλη να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας ανταγωνιστικές και καλά αμειβόμενες στην νέα εποχή, με εργαζομένους που θα μπορούν να ανταποκριθούν στο νέο επιχειρησιακό περιβάλλον».
Ο Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, δήλωσε: «Ο κόσμος που έρχεται είναι ψηφιακός. Στον κόσμο αυτό θα κινηθούν, τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Οφείλουμε να προσαρμοστούμε, να εκπαιδευτούμε και να επενδύσουμε σε αυτό που έρχεται».
Η Μαρία Αντωνίου, Διευθύντρια Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε στον χαιρετισμό της: «Χαίρομαι που η πρωτοβουλία αυτή θα μας βοηθήσει να ξεδιπλώσουμε ως κυβέρνηση πρώτον το σχεδιασμό μας για τη λειτουργία των λιμανιών, τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και τη δημιουργία έξυπνων και ανθεκτικών λιμένων με οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία. Το έξυπνο και πράσινο λιμάνι του μέλλοντος έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τεράστιες επενδύσεις».
Ο Γιουτίκας Κωνσταντίνος, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε: «Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η ανάδειξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας είναι στρατηγικές επιλογές και οι κεντρικοί άξονες στους οποίους κατευθύνουμε στοχευμένα τις δυνάμεις και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαθέτουμε. Επιδίωξή μας είναι το άνοιγμα νέων οικονομικών οριζόντων με διεθνή προσανατολισμό ώστε η οικονομία της περιοχής να καταστεί ανθούσα, ακμάζουσα και να την χαρακτηρίζει η εξωστρέφεια. Πιστεύουμε βαθιά στη δυναμική που μπορούν να της προσδώσουνε οι μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις. Επενδύσεις όπως της Cisco στη Θεσσαλονίκη έχουν κομβική σημασία καθώς δημιουργούν καθημερινά το υπόβαθρο της ανάπτυξης, ενώ μας φέρνουν μέρα με τη μέρα πιο κοντά στο στόχο της οικονομικής αναβάθμισης του συνόλου της Κεντρικής Μακεδονίας».
Ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δήλωσε: «Η εξέλιξη της τεχνολογίας των πλοίων συνδέεται τόσο πολύ με τους λιμένες και δεν μπορεί να σχεδιάζεται το πώς μπορεί να αναπτυχθεί η ναυπηγική βιομηχανία στο μέλλον αν ταυτόχρονα δεν μπορούμε να δούμε το πώς θα αναπτυχθεί και η λιμενική βιομηχανία. Οι περιβαλλοντικές συνθήκες οι οποίες επιβάλουν τον περιορισμό των καυσαερίων του θερμοκηπίου, το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα αλλά και άλλοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί οι οποίοι έχουν βγει και θα βγαίνουν και στο προσεχές χρονικό διάστημα θα δημιουργήσουν απαιτήσεις πρόωσης των πλοίων με άλλα καύσιμα. Πρέπει να δούμε την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολο της, να δούμε τον κρίκο που λέγεται λιμάνι και τον κρίκο που λέγεται καράβι και να το εντάξουμε στην διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας έτσι ώστε να κάνουμε καλύτερα τις μεταφορές μας».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)