Η ιντερνετική κατάρρευση της περασμένης Τρίτης που επηρέασε πολλές ιστοσελίδες που θα χαρακτηρίζαμε ως «υψηλού προφίλ» φέρεται τελικά να οφείλεται σε ένα σφάλμα λογισμικού, σε ένα bug.

Η Fastly, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα του υπολογιστικού νέφους και η οποία ήταν υπεύθυνη για το πρόβλημα, ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο bug ενεργοποιήθηκε όταν ένας από τους πελάτες της προχώρησε σε αλλαγή ορισμένων ρυθμίσεων.

Φυσικά, το εύρος της κατάρρευσης προκάλεσε σειρά ερωτημάτων για το γεγονός ότι το Internet ουσιαστικά βασίζεται σε ελάχιστες εταιρείες που θα πρέπει να διαχειριστούν τις τεράστιες υποδομές που συνθέτουν το συνολικό οικοδόμημα που ονομάζουμε Παγκόσμιο Ιστό.

Η Fastly προφανώς απολογήθηκε και ομολόγησε ότι το πρόβλημα θα έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενο. Η διακοπή λειτουργίας του δικτύου της Fastly διήρκεσε λιγότερο από μία ώρα και «χτύπησε» ιστοσελίδες όπως της Amazon, του Reddit και των New York Times.

Ο επικεφαλής μηχανικός της Fastly, Νικ Ρόκγουελ, δήλωσε στο BBC ότι «η διακοπή ήταν ευρεία και ολοκληρωτική –είμαστε πραγματικά λυπημένοι για τον αντίκτυπο που είχε στους πελάτες μας και στον καθένα που βασίζεται σε αυτούς».

Η εταιρεία λειτουργεί servers σε στρατηγικά σημεία σε όλο τον πλανήτη και βοηθά με αυτόν τον τρόπο τους πελάτες της να μεταφέρουν και να αποθηκεύουν δεδομένα εγγύτερα στους τελικούς χρήστες. Αυτό που πήγε στραβά ήταν ότι ένας από τους πελάτες της Fastly άλλαξε, νόμιμα, τις δικές του ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί ένα bug (σφάλμα λογισμικού) στην αναβάθμιση που κυκλοφόρησε από την Fastly στα μέσα Μαΐου, προκαλώντας έτσι το «85% των σφαλμάτων στο δίκτυό μας», ανέφερε ο Ρόκγουελ.

Οι μηχανικοί της Fastly είχαν εντοπίσει την πηγή του προβλήματος περίπου 40 λεπτά αφού οι πρώτες ιστοσελίδες βγήκαν offline, σύμφωνα με την εταιρεία. «Εντός 49 λεπτών, το 95% του δικτύου λειτουργούσε φυσιολογικά», συμπλήρωσε ο Ρόκγουελ. Παράλληλα, η Fastly εξέδωσε και μία διόρθωση λογισμικού για το επίμαχο σφάλμα, υποσχόμενη ότι θα συνεχιστούν οι έρευνες «για να αποκαλυφθεί γιατί δεν εντοπίσαμε το σφάλμα κατά τη διαδικασία διασφάλισης ποιότητας και δοκιμών λογισμικού».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί λύση για την έξοδο από την οικονομική κρίση; To παράδειγμα του Σπηλαίου Αλιστράτης
Academia |

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί λύση για την έξοδο από την οικονομική κρίση; To παράδειγμα του Σπηλαίου Αλιστράτης

Το Σπήλαιο της Αλιστράτης μετατρέπεται σε θερμοκοιτίδα καινοτομίας και ψηφιακού μετασχηματισμού και υπόδειγμα για όλα τα σπήλαια του κόσμου μέσα από την πρωτοβουλία μιας μικρής Δημοτικής Επιχείρησης. Πως μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνητή νοημοσύνη και σε άλλες επιχειρήσεις