Η ιντερνετική κατάρρευση της περασμένης Τρίτης που επηρέασε πολλές ιστοσελίδες που θα χαρακτηρίζαμε ως «υψηλού προφίλ» φέρεται τελικά να οφείλεται σε ένα σφάλμα λογισμικού, σε ένα bug.
Η Fastly, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα του υπολογιστικού νέφους και η οποία ήταν υπεύθυνη για το πρόβλημα, ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο bug ενεργοποιήθηκε όταν ένας από τους πελάτες της προχώρησε σε αλλαγή ορισμένων ρυθμίσεων.
Φυσικά, το εύρος της κατάρρευσης προκάλεσε σειρά ερωτημάτων για το γεγονός ότι το Internet ουσιαστικά βασίζεται σε ελάχιστες εταιρείες που θα πρέπει να διαχειριστούν τις τεράστιες υποδομές που συνθέτουν το συνολικό οικοδόμημα που ονομάζουμε Παγκόσμιο Ιστό.
Η Fastly προφανώς απολογήθηκε και ομολόγησε ότι το πρόβλημα θα έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενο. Η διακοπή λειτουργίας του δικτύου της Fastly διήρκεσε λιγότερο από μία ώρα και «χτύπησε» ιστοσελίδες όπως της Amazon, του Reddit και των New York Times.
Ο επικεφαλής μηχανικός της Fastly, Νικ Ρόκγουελ, δήλωσε στο BBC ότι «η διακοπή ήταν ευρεία και ολοκληρωτική –είμαστε πραγματικά λυπημένοι για τον αντίκτυπο που είχε στους πελάτες μας και στον καθένα που βασίζεται σε αυτούς».
Η εταιρεία λειτουργεί servers σε στρατηγικά σημεία σε όλο τον πλανήτη και βοηθά με αυτόν τον τρόπο τους πελάτες της να μεταφέρουν και να αποθηκεύουν δεδομένα εγγύτερα στους τελικούς χρήστες. Αυτό που πήγε στραβά ήταν ότι ένας από τους πελάτες της Fastly άλλαξε, νόμιμα, τις δικές του ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί ένα bug (σφάλμα λογισμικού) στην αναβάθμιση που κυκλοφόρησε από την Fastly στα μέσα Μαΐου, προκαλώντας έτσι το «85% των σφαλμάτων στο δίκτυό μας», ανέφερε ο Ρόκγουελ.
Οι μηχανικοί της Fastly είχαν εντοπίσει την πηγή του προβλήματος περίπου 40 λεπτά αφού οι πρώτες ιστοσελίδες βγήκαν offline, σύμφωνα με την εταιρεία. «Εντός 49 λεπτών, το 95% του δικτύου λειτουργούσε φυσιολογικά», συμπλήρωσε ο Ρόκγουελ. Παράλληλα, η Fastly εξέδωσε και μία διόρθωση λογισμικού για το επίμαχο σφάλμα, υποσχόμενη ότι θα συνεχιστούν οι έρευνες «για να αποκαλυφθεί γιατί δεν εντοπίσαμε το σφάλμα κατά τη διαδικασία διασφάλισης ποιότητας και δοκιμών λογισμικού».
Latest News
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Επαγγελματικά email: Τα λάθη που κάνουμε – Οι «κανόνες» για τη σωστή τεχνική
Πώς θα υπάρχει αμεσότητα στην ανάγνωση από τον παραλήπτη;
34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
Από την εκτόξευσή του το 1990 και μετά, το Hubble έχει πραγματοποιήσει 1,6 εκατομμύρια παρατηρήσεις σε πάνω από 53.000 αστρονομικά αντικείμενα
Μεγάλη επένδυση της Google σε νέο data center στην Ολλανδία
Η επένδυση θα δημιουργήσει 125 νέες θέσεις εργασίας
Ανακοίνωση νέων προϊόντων από την Apple στις 7 Μαΐου
Η Apple αναμένεται να κυκλοφορήσει νέα iPad αφού δεν ανακοινώθηκαν νέα μοντέλα το 2023
Τέσσερις τρόποι για να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα
Κάθε email, φωτογραφία, βίντεο και έγγραφο που αποθηκεύουμε στο διαδίκτυο απαιτεί ενεργοβόρα κέντρα δεδομένων για την αποθήκευση και τη διαχείριση αυτών των πληροφοριών
Tα iPhone... δεν πουλάνε όσο πριν στην Κίνα - Το χειρότερο τρίμηνο από την πανδημία
Η Apple χάνει πωλήσεις σε μια αγορά που συνολικά κατέγραψε αύξηση περίπου 1,5%
Πώς φτάνουν στην Κίνα τα «απαγορευμένα» τσιπ της Nvidia
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία του Reuters