
Η τρέχουσα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο πιθανότατα θα κρατήσει περισσότερο από ότι αναμένονταν αρχικά και θα φτάσει μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, βασικό ομιλητή σε εκδήλωση της Citi η κατάσταση ανάγκης στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα τραβήξει λίγο περισσότερο μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς βασικά προβλήματα της αγοράς όπως η περιορισμένη χωρητικότητα και η συμφόρηση στα λιμάνια παραμένουν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η ζήτηση ήταν μεν αυξημένη κατά 15%-20% το πρώτο εξάμηνο του 2021 ωστόσο σε διετή βάση, η τρέχουσα ζήτηση ήταν σύμφωνη με την ιστορική τάση. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση τους τελευταίους μήνες έχει σταματήσει.
Επίσης τα αυξημένα επίπεδα τιμών οφείλονται στην περιορισμένη χωρητικότητα λόγω ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και συμφόρησης των λιμένων.
Παρά τη νέα προσφορά «κουτιών», η κατάσταση δεν βελτιώθηκε τους τελευταίους οκτώ μήνες καθώς δεν έχει επέλθει ισορροπία με το εμπόριο backhaul να αντιπροσωπεύει τώρα το 7,7% των κυκλικών ταξιδιών έναντι 20% σε ένα τυπικό έτος.
Τέλος οι αναλυτές βλέπουν ότι δεν θα είναι αποτελεσματική μια παρέμβαση των κυβερνήσεων στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και φέρνουν ως παράδειγμα την απόφαση της Νοτίου Κορέας για άμεση επιδότηση ώστε να αντισταθμίσει την πίεση του κόστους.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα