Για να γίνουμε πιο… πράσινοι, θα πρέπει προηγουμένως να γίνουμε ακόμη πιο ρυπογόνοι. Αυτό ουσιαστικά είναι το (θλιβερό) συμπέρασμα που προκύπτει από ανάλυση του πρακτορείου Bloomberg που αναφέρεται στη διασύνδεση του “καυτού” ζητήματος της μετάβασης σε μια πράσινη ενεργειακή εποχή με τις υψηλές ανάγκες σε μέταλλα και commodities.
Η ουσία είναι πως για να επιτευχθεί ο στόχος της ενεργειακής μετάβασης των οικονομιών, της απολιγνιτοποίησης, της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με απώτερο στόχο την πάταξη της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου, η παγκόσμια κοινότητα θα χρειαστεί προηγουμένως να δημιουργήσει νέα ορυχεία και να αυξήσει ακόμη περισσότερο την παραγωγή πρώτων υλών και μετάλλων, όπως ο χαλκός, προκειμένου να υλοποιηθούν τα ενεργειακά project, η κατασκευή μπαταριών κλπ.
Τέτοιου είδους κινήσεις, όπως εξηγεί ο CFO της Hudbay Minterals Στιβ Ντάγκλας, μοιάζουν απωθητικές σε περιβαλλοντολογικούς όρους, όμως πρακτικά είναι αναπόφευκτες. «Η ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς χαλκό» εξηγεί χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως χρειάζεται αύξηση της παραγωγής και άρα περισσότερα ορυχεία. Ήδη, εξάλλου, η παραγωγή του μετάλλου εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα ο κλάδος να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαρθρωτικές ελλείψεις της τάξεως των πέντε έως επτά εκατομμυρίων τόνων σε ένα φάσμα τριών-τεσσάρων χρόνων.
Το να δημιουργηθούν καινούργια ορυχεία προφανώς φαντάζει μεγάλη πρόκληση, σε μια εποχή που οι μέτοχοι των εταιρειών ορυχείων δέχονται σκληρές πιέσεις από τις οργανώσεις και τους ακτιβιστές να βελτιώσουν το πράσινο αποτύπωμα τους, ενώ και οι τοπικές κοινότητες αντιδρούν. Οι ελλείψεις στην παραγωγή, σε συνδυασμό με τις διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν δε, ανεβάσει κάθετα και θα ανεβάσουν περαιτέρω το κόστος των πρώτων υλών.
Ταυτόχρονα η αύξηση του κόστους, των δαπανών των μεταφορών και της ενέργειας, καθιστά δυσκολότερη την προσπάθεια των εταιρειών ορυχείων να ανεβάσουν την παραγωγή τους ή και να ξεκινήσουν τη λειτουργία νέων ορυχείων. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που μπορεί τελικά να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην εφαρμογή και υλοποίηση των περιβαλλοντολογικών στόχων.
Latest News
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα