Την πρόθεσή της να αγνοήσει την απόφαση-σταθμό της UNESCO για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και να εμμείνει στη θέση της περί «ιδιοκτησίας» των Μαρμάρων και στην άρνηση να προσέλθει σε διάλογο, εξέφρασε η βρετανική κυβέρνηση. Σε αποκλειστική δήλωση προς «ΤΑ ΝΕΑ», ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης του Μπόρις Τζόνσον ανέφερε ότι η Βρετανία «διαφωνεί» με την απόφαση της επιτροπής της UNESCO, την οποία μάλιστα σκοπεύει να αμφισβητήσει ενώπιον του ίδιου του οργανισμού του ΟΗΕ.
Στην ιστορική – για την Ελλάδα – απόφασή της, που ελήφθη στις 29 Σεπτεμβρίου, η Διακυβερνητική Επιτροπή της UNESCO για την Επιστροφή Πολιτιστικών Αγαθών (ICPRCP) χαρακτηρίζει το ελληνικό αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών «νόμιμο και δίκαιο» και καλεί τη Βρετανία «να αναθεωρήσει τη στάση της και να προσέλθει σε καλόπιστο διάλογο με την Ελλάδα». Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι για πρώτη φορά αναγνωρίζει πως «το ζήτημα έχει διακυβερνητικό χαρακτήρα και, ως εκ τούτου, η υποχρέωση επιστροφής των Γλυπτών βαραίνει ξεκάθαρα την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου».
Η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον πάγιο ισχυρισμό του Λονδίνου ότι το θέμα αφορά το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο παρουσιάζει ως «νόμιμο ιδιοκτήτη» των Γλυπτών, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την υπόθεση.
Στη δήλωσή του στα «ΝΕΑ», ο εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης ξεκαθάρισε ότι η χώρα του δεν θα συμμορφωθεί με την απόφαση (η οποία, ασφαλώς, δεν είναι νομικά δεσμευτική). «Διαφωνούμε με την απόφαση της Επιτροπής, η οποία ελήφθη στα τελευταία λεπτά της Συνόδου», δήλωσε.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα προσφύγει στον διεθνή οργανισμό, αμφισβητώντας την απόφαση. «Θα θέσουμε στην UNESCO το ζήτημα τόσο ως προς τα δεδομένα (σ.σ. που περιέχονται στην απόφαση) όσο και ως προς τη διαδικασία που ακολουθήθηκε». Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το Λονδίνο είναι «έντονα ενοχλημένο» με την απόφαση της Επιτροπής, καθώς για πρώτη φορά ένας διεθνής οργανισμός αποδομεί το βρετανικό αφήγημα περί δήθεν μη αρμοδιότητας της κυβέρνησης.
Ερωτώμενος εάν η Βρετανία προτίθεται να επανεξετάσει τη στάση της, προσερχόμενη σε διάλογο με την Ελλάδα για την επιστροφή των Μαρμάρων – όπως της ζητεί η UNESCO -, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «Η θέση μας είναι σαφής: τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποκτήθηκαν νομίμως, σύμφωνα με τους νόμους που ίσχυαν εκείνη την εποχή».
Και πρόσθεσε: «Το Βρετανικό Μουσείο λειτουργεί ανεξάρτητα από την κυβέρνηση, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις. Ολες οι αποφάσεις που σχετίζονται με τις συλλογές του λαμβάνονται από τους επιτρόπους του Μουσείου». Πρόκειται για την απάντηση που δίνει παγίως το Λονδίνο, πετώντας το «μπαλάκι» στο Βρετανικό Μουσείο, το οποίο με τη σειρά του αποκλείει τη μόνιμη επιστροφή των Γλυπτών, μιλώντας μόνο για «δανεισμό».
Η εκπρόσωπος του Μουσείου είπε στα «ΝΕΑ» ότι οι επίτροποι «έχουν τη νομική και ηθική ευθύνη να διαφυλάσσουν και να διατηρούν όλες τις συλλογές που βρίσκονται υπό τη φροντίδα τους», προσθέτοντας ότι «τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας που αφηγείται το Μουσείο και ζωτικό στοιχείο της διασυνδεδεμένης παγκόσμιας συλλογής του». Τον Σεπτέμβριο του 2019, «ΤΑ ΝΕΑ» είχαν αποκαλύψει επιστολή του βρετανού υπουργού Πολιτισμού στην οποία απέρριπτε το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για διάλογο με αντικείμενο την επιστροφή των Μαρμάρων. Παράλληλα, η Βρετανία απορρίπτει το αίτημα να παραπεμφθεί το θέμα στον μηχανισμό διαμεσολάβησης της UNESCO.
Latest News
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...