
Η προσπάθεια της Nissan Motor να «γυαλίσει» τα πράσινα διαπιστευτήριά της έρχεται σε ακατάλληλη χρονική συγκυρία. Τη στιγμή που οι επενδυτές άρχισαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον της covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για να προφτάσει τους σχεδιασμούς των ανταγωνιστών της για καθαρά οχήματα, καθιστώντας το ήμισυ του στόλου της ηλεκτρικό έως το 2030.
Είναι κατανοητό γιατί η Nissan, παλαιότερα ηγέτης στα οχήματα καθαρής ενέργειας χάρη στο μοντέλο Leaf (φωτό), προσπαθεί να ανακτήσει το μερίδιό της σε «πράσινα» πρωτοσέλιδα τα οποία έχουν κατακλύσει οι ανταγωνιστές της, από τη Ford Motor έως τη Honda Motor, καθώς και πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες όπως η Rivian Automotive. Ακόμη και ο συνεργάτης της Renault έχει υποσχεθεί ότι εννέα στα 10 μοντέλα της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Οι επενδυτές, ωστόσο, κατέβασαν την τιμή της μετοχής της Nissan σχεδόν κατά 6% τη Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιο από τον πόνο που προκάλεσε η Omicron στην Toyota Motor. Μια ανησυχία είναι ότι το σχέδιο μπορεί να είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η Volkswagen, για παράδειγμα, ασχολήθηκε σοβαρά με την τροφοδοσία του στόλου της με μπαταρίες πριν από αρκετά χρόνια και έχει διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτή την προσπάθεια. Μια άλλη πιθανή ανησυχία είναι ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παλεύει να πουλήσει συμβατικά μοντέλα σε βασικές αγορές, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα μοντέλα της με μπαταρία θα είναι δημοφιλή.
Το εγχείρημα θα προσθέσει επίσης οικονομικό άγχος. Η Nissan έχει επιστρέψει στο «μαύρο» μόλις δύο τρίμηνα μετά από έξι στο «κόκκινο». Κατά την τελευταία δεκαετία, το ετήσιο λειτουργικό κέρδος της εταιρείας ήταν κατά μέσο όρο μόλις 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα είναι μόλις το ένα τέταρτο αυτού το ημερολογιακό έτος 2022. Τώρα σκοπεύει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την ηλεκτροκίνηση. Εάν ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι νέα χρήματα, θα μπορούσε να αντιστρέψει τα κέρδη.
Το περιθώριο κέρδους 3,4% της Nissan, που προβλέπουν για το ημερολογιακό έτος 2022 οι αναλυτές, είναι το χαμηλότερο από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές: η Honda και η General Motors είναι πιθανό να κερδίσουν περισσότερο από το διπλάσιο και η Toyota σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Ωστόσο, λίγοι από τους ανταγωνιστές της συναλλάσσονται υψηλότερα από τα πολλαπλάσια κέρδη της Nissan που ήταν 9,7 φορές το 2022, ακόμη και μετά την πτώση της Δευτέρας. Ο σκεπτικισμός των μετόχων είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένος. Το να επιδιώκεις την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλό, αλλά η ουσία έχει επίσης σημασία.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία