
Στα έργα που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Λεκανοπέδιο και αναμένεται να αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών σε Αττική, Αθήνα και Πειραιά αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1» και στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Όπως προανήγγειλε ο κ. Καραγιάννης, τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία το Τραμ, στο τμήμα προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά).
Έτοιμο το Τραμ στον Πειραιά
«Στον Πειραιά έχουμε ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο. Θα μπει το τραμ σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, ενώ οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό, τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο θα δοθούν σε χρήση το καλοκαίρι του 2022, όπως έχει δεσμευτεί, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Με την ολοκλήρωση του έργου, ένας πολίτης θα μπορεί να πάει από το λιμάνι του Πειραιά στο Αεροδρόμιο σε μόλις 50 λεπτά», τόνισε.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής – Σε λίγες μέρες θα εγκαινιάσουμε 13 νέες στάσεις του ΤΡΑΜ στον Πειραιά
Στοχευμένες Παρεμβάσεις με νέα έργα υποδομών στη Δυτική Αττική
Όσον αφορά τα έργα της Δυτικής Αττικής ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι προχωρά το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος και αναμένουμε περιβαλλοντική αδειοδότηση. Παράλληλα, ετοιμάζεται παρέμβαση και για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω και τους τρεις κόμβους στον Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία και το Σχιστό. «Έργο και αυτό στοιχειωμένο. Είχε ξεκινήσει η κατασκευή το 2000 και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Με αυτές τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε, τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, αναμένεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών. Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει κατά πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό».

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, «οι παρεμβάσεις στη Δυτική Αττική δεν σταματούν εδώ, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στις αρχές του επόμενου έτους στο διαγωνισμό για την κατασκευή νέου κλάδου στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί στο τέλος του 2022».
Γραμμή 2 του Μετρό προς Ίλιον: Παλατιανή – Σύνταγμα σε 20 λεπτά
Στη συνέχεια, σημείωσε τη σημασία για τη Δυτική Αττική της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό «Ανθούπολη – Ίλιον». Θα δημιουργηθούν άλλοι τρεις σταθμοί, στην Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Έως τέλος του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου.
Ξεκινάει η Γραμμή 4
Μιλώντας συνολικά για την πρωτεύουσα, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε τα πολλαπλά οφέλη της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ως προς την εξυπηρέτηση των πολιτών, την οικονομία και το περιβάλλον. «Με τη Γραμμή 4 θα έχουμε περίπου 53.000 οχήματα λιγότερα στους δρόμους της Αττικής», είπε, τονίζοντας τη σημασία αυτών των παρεμβάσεων που γίνονται, ώστε «να κάνουμε την Αθήνα, την Αττική, τον Πειραιά, τα επόμενα χρόνια, μια πόλη που να είναι φιλική και βιώσιμη για τους πολίτες».
Ολοκληρωμένο σχέδιο και στα Σιδηροδρομικά Έργα
Αναφερόμενος στα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ., ο κ. Καραγιάννης τόνισε: «Εξαρχής επισημάναμε ότι έπρεπε να συνδεθούν όλα τα λιμάνια με τον σιδηρόδρομο. Η Πάτρα, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, το Λαύριο, και η Ραφήνα».
«Οι επενδυτές που θέλουν να έρθουν στη χώρα μας το πρώτο πράγμα που διερευνούν είναι αν υπάρχουν εμπορευματικές μεταφορές. Αν, δηλαδή, μπορούν τα εμπορεύματά τους να έρθουν με τα πλοία στο λιμάνι και με τα τρένα να μεταφερθούν στα εμπορευματικά κέντρα, στα logistics centers», είπε ο Υφυπουργός Υποδομών και συνέχισε: «Τα έργα των σιδηροδρόμων ήταν σπασμένα. Στην υποδομή, στην επιδομή, στη σηματοδότηση και στην ηλεκτροδότηση. Η Κυβέρνησή μας είπε το απλό: Όλα τα έργα, έτοιμα, παραδομένα από έναν (turn key), με κεντρικό σχεδιασμό. Αυτός είναι ένας διαφορετικός τρόπος αντίληψης, στο πώς θα παράγονται πλέον και τα δημόσια έργα και τα σιδηροδρομικά που είναι πάρα πολύ σημαντικά για τη χώρα μας».
Δεσμευτικές προσφορές για τρία οδικά έργα ΣΔΙΤ έως το τέλος του έτους
Ο κ Καραγιάννης, επίσης ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του μήνα, υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τρία μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ. Πρόκειται για ένα κομμάτι του ΒΟΑΚ, το Fly Over στη Θεσσαλονίκη και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ενώ, εντός Δεκεμβρίου θα βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία άλλα 4 δημόσια οδικά έργα.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε τους πόρους με το Ταμείο Ανάκαμψης και δουλειά της κυβέρνησης ήταν να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, με διαφάνεια, ώστε να μπορούν τα χρήματα αυτά να δοθούν στους ιδιώτες, ώστε να βρει ο κόσμος δουλειά, ώστε να γίνει καλύτερη η ζωή μας», κατέληξε ο υφυπουργός.
Ηλεκτρονικά διόδια
Τέλος, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στο νέο σύστημα διοδίων, ώστε ο πολίτης να πληρώνει μόνο για το κομμάτι που διανύει.
«Έχουν προσληφθεί οι χρηματοοικονομικοί και τεχνικοί σύμβουλοι και είμαστε στο τελικό στάδιο ώστε να ξεκινήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2022» είπε και επεσήμανε ότι: «Ό,τι έχουμε βάλει στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, το πετυχαίνουμε. Μιλάμε λίγο και δουλεύουμε πολύ περισσότερο», κατέληξε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού