
Την άμεση σύγκληση έκτακτου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με θέμα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των ναυτικών στην Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα, ζήτησε σήμερα η Ελλάδα, λόγω της εντεινόμενης κρίσης στην Ουκρανία εξαιτίας της Ρωσικής εισβολής.
Η χώρα μας ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετική πρωτοβουλία της γαλλικής Προεδρίας της Ε.Ε. Στην πρωτοβουλία προσχώρησαν ακολούθως και άλλα κράτη της Ε.Ε. και συγκεκριμένα η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Μάλτα. Αντίστοιχο αίτημα υπέβαλαν και άλλα κράτη, εκτός Ε.Ε. μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Η κατάσταση σε Μαύρη Θάλασσα και Αζοφική
Όπως είναι ήδη γνωστό στην Μαύρη Θάλασσα και στην Αζοφική Θάλασσα έχουν αναπτυχθεί πολλές μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας.
Η Ουκρανία έχει ανακοινώσει ήδη από τις 25 Φεβρουαρίου κλείσιμο των λιμανιών της για την εμπορική ναυσιπλοΐα και δεν επιτρέπει απόπλου των πλοίων που πραγματοποιούσαν φορτοεκφόρτωση, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα.
Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τέσσερις επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, σε τρεις εκ των οποίων τραυματίστηκαν ναυτικοί.
Οι ενέργειες Πλακιωτάκη
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης επικοινώνησε σήμερα εσπευσμένα με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ ΚίτακΛιμ προς τον οποίο υπογράμμισε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσα επιβάλλουν την άμεση σύγκληση του Συμβουλίου του Οργανισμού για την εξέταση του θέματος.
Ταυτόχρονα ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία με την Γαλλία στο μείζον αυτό θέμα και εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίηση του για την άμεση ανταπόκριση πολλών κρατών στην πρωτοβουλία έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου του ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον Υπουργό οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην κρίση της Ουκρανίας και έχουν στενή επαφή με τους πλοιάρχους των Ελληνικών και Ελληνόκτητων Πλοίων στα οποία υπηρετούν Έλληνες ναυτικοί και βρίσκονται στην Μαύρη Θάλασσα.
Κοινή πρωτοβουλία Ελλάδας-Γαλλίας
Η κοινή πρωτοβουλία της Ελλάδος με την Γαλλία η οποία προεδρεύει αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατατείνει στο να κινητοποιηθεί άμεσα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ώστε να αναλάβει δράση για την προστασία της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Το γεγονός πως πολλά κράτη σπεύδουν να συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία δικαιώνει την ελληνική πρωτοβουλία και καταδεικνύει την άμεση ανάγκη να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των ναυτικών μας και των πλοίων.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες