
Στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς, σπάζοντας και το φράγμα των 3.000 μονάδων, σκαρφάλωσε ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς , ο Baltic Dry Index (BDI) κλείνοντας χθες στις 3.052 μονάδες.
Η τελευταία φορά που συνέβη ήταν στις 13 Δεκεμβρίου, όταν το BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Η άνοδος του BDI οφείλεται στην άνοδο των ναύλων στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα capesize, οι οποίοι συνέχισαν να κινούνται ανοδικά για έβδομη στη σειρά ημέρα.
Μέσος ναύλος
Ο μέσος ναύλος στα capes έφτασε χθες στα 31.151 δολ την ημέρα αυξημένος κατά 2.448 δολ. ή 8,5% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν. Ο δείκτης των Capes (BCI) έκλεισε χθες στις 3.461 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου.
H λόγω εποχικότητας βελτίωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο εμπόριο άνθρακα και σιτηρών που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία (τα φορτία έρχονται στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές) στηρίζουν τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Επίσης θετικές προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους αποτυπώνουν και τα παράγωγα ναύλων. Τέλος να σημειωθεί ότι λόγω του Covid 19 η Κίνα δεν παρέχει ιδιαίτερη στήριξη στη ναυλαγορά καθώς δεν αυξάνεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών