
Κατά 5,6% αυξήθηκε η τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη διάρκεια του 2021, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Research.
Τα δάνεια που εγκρίθηκαν έφθασαν τα 52,580 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 49,794 δις. δολ το 2020 και 53,107 δις. δολ το 2019. Το 2021 ήταν η πρώτη χρονιά ανόδου της τραπεζικής χρηματοδότησης μετά από το 2014.
Πέντε ελληνικές τράπεζες βρίσκονται μεταξύ των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που χρηματοδοτούν την ελληνόκτητη ναυτιλία. Η Eurobank βρίσκεται στην 2η θέση με χαρτοφυλάκιο 3,380 δις. δολ, πίσω από την Credit Suisse με 5,6 δισ. Ακολουθεί στην 3η θέση η Τράπεζα Πειραιώς με 3,250 δισεκ. δολ., στην 4η θέση η Alpha Bank με 3,200 δισ. ενώ η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται στην 7η θέση με 2,647 δισεκ. δολ. και η Aegean Baltic Bank στην 19η θέση με 0,53 δις. δολ.
Να σημειωθεί ότι οι ελληνικές τράπεζες παρουσιάζουν τον υψηλότερο ρυθμός αύξησης του χαρτοφυλακίου τους μεταξύ τριών μεγάλων ομάδων τραπεζών. Ειδικότερα οι διεθνείς τράπεζες με παρουσία στην Ελλάδα αύξησαν κατά 3% το χαρτοφυλάκιο τους, οι διεθνείς τράπεζες χωρίς παρουσία στην χώρα μας αύξησαν το χαρτοφυλάκιο τους κατά 2,84% ενώ οι ελληνικές τράπεζες κατέγραψαν μεγάλη άνοδο κατά 14,2% του χαρτοφυλακίου τους που ανήλθε στα 13 δις. δολ.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών