
To νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αξιοποίηση των ναυπηγείων Ελευσίνας παρουσίασε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. Το σχέδιο νόμου έχει καταρτισθεί σε συνεργασία και διαβούλευση με τα Υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας.
Σύμφωνα με αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξουσιοδοτείται να εκπροσωπήσει τον βασικό πιστωτή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, εν τω συνόλω στο σχέδιο εξυγίανσης που θα κατατεθεί βάσει του πτωχευτικού νόμου στο αρμόδιο δικαστήριο. Το σχέδιο αυτό εκπονείται σε συνεργασία με την εταιρία ONEX, με τη χρηματοδότηση της αμερικανικής DFC και προβλέπει ότι :
- Για την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα επενδυθούν άμεσα 100 εκατομμύρια δολάρια. Με αυτά θα επισκευασθούν οι δεξαμενές, θα γίνει περιβαλλοντική αποκατάσταση και οποιαδήποτε άλλη εργασία χρειάζεται για να ξεκινήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τη λειτουργία τους με όλες τις θέσεις εργασίας των νυν εργαζομένων εξασφαλισμένες.
- Βάσει του σχεδίου, το οποίο έχουν αποδεχθεί οι ίδιοι εργαζόμενοι σε ποσοστό 99.7%, θα πληρωθούν από την ONEX στο πρώτο στάδιο όλη την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση και τα υπόλοιπα χρήματα που έχουν λαμβάνειν από το παρελθόν θα τα πληρωθούν στο μέλλον από τα όποια αμυντικά προγράμματα καταφέρουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να προσελκύσουν, όχι κατ’ ανάγκη από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αλλά οποιουδήποτε είδους αμυντικά προγράμματα από οποιονδήποτε πελάτη.
Το σχέδιο για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας ακολουθεί ακριβώς τα βήματα του παρομοίου σχεδίου που είχε εκπονηθεί και έχει ήδη ολοκληρωθεί για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, όπου σήμερα έχει ήδη εξοφλήσει το σύνολο των απαιτήσεων στους εργαζόμενους και στους πιστωτές, έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας από 150 σε 600 και έχει δώσει εκατομμύρια φόρους στο ελληνικό δημόσιο.
Κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο και χωρίς καμία δέσμευση του Πολεμικού Ναυτικού να δώσει υποχρεωτικά κάποιο πρόγραμμα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας για την εξυγίανσή τους, τα ναυπηγεία θα προχωρήσουν στην άμεση και πλήρη επαναλειτουργία τους με μεγάλο όφελος για την ελληνική οικονομία, με πολλές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και προοπτικές μεγάλης ναυπηγοεπισκευαστικής παραγωγής στην Αττική.
Έτσι, με το σχέδιο αυτό – για την οριστική εκπόνηση του οποίου το Υπουργείο Ανάπτυξης χρειάστηκε να εργαστεί εντατικά για περίπου 3 χρόνια-, εξασφαλίζεται η επαναλειτουργία του τελευταίου από τα τρία ελληνικά Ναυπηγεία, καθώς το Νεώριο ήδη λειτουργεί, ο Σκαραμαγκάς περνάει στον Έλληνα εφοπλιστή, Γιώργο Προκοπίου και η Ελευσίνα στην εταιρία ΟΝΕΧ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι για την ολοκλήρωση του σχεδίου τίθενται δύο προαπαιτούμενα: οι εγκρίσεις από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το αρμόδιο δικαστήριο βάσει του πτωχευτικού νόμου.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες