H αμερικανική οικονομία θα αποφύγει την ύφεση ακόμα κι αν χρειαστεί η Fed να προχωρήσει σε μεγαλύτερες αυξήσεις επιτοκίων για να ελέγξει τον πληθωρισμό, δήλωσε ο πρόεδρος της Fed Nέας Υόρκης Τζον Γουίλιαμς.
«Η ύφεση δεν είναι η βασική μου υπόθεση αυτή τη στιγμή», τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον Στήβ Λήσμαν στο «Squawk Box» του CNBC και πρόσθεσε ότι «η οικονομία είναι ισχυρή. Σαφώς οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες έχουν περιοριστεί και αναμένω ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί φέτος αρκετά σε σχέση με πέρυσι. Ο Γουίλιαμς εκτιμά ότι το ΑΕΠ θα αναπτυχθεί κατά 1 με 1,5% το τρέχον έτος, ποσοστό που υπολείπεται από το 5,7% του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ark Invest: Οι ΗΠΑ βρίσκονται ήδη σε ύφεση
«Αλλά αυτό δεν είναι ύφεση» εξηγεί και συνεχίζει «Είναι μια επιβράδυνση που πρέπει να δούμε στην οικονομία για να μειώσουμε πραγματικά τις πληθωριστικές πιέσεις»
Η μείωση του πληθωρισμού
Ο πληθωρισμός «έτρεξε» με ρυθμό 8,6% σε σχέση με πέρυσι τον Μάιο, το υψηλότερο επίπεδο από το 1981 και υπολείπεται πολύ από το στόχο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας που είναι το 2%.
Η Fed έχει προχωρήσει σε τρεις αυξήσεις επιτοκίων μέχρι στιγμής 1,5 ποσοστιαίας μονάδας. Οι πρόσφατες προβλέψεις της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ανοικτής Αγοράς για τη διαμόρφωση των επιτοκίων δείχνουν ότι έρχονται κι άλλες.
Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Ενεργοποιείται την Παρασκευή η γραμμή άμυνας κατά του κατακερματισμού των αγορών ομολόγων της Ευρωζώνης
Ο Γουίλιαμς δήλωσε ότι είναι πιθανό το federal funds επιτόκιο, το οποίο οι τράπεζες χρεώνουν η μία την άλλη για δανεισμό μίας ημέρας και το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλά καταναλωτικά δανειακά προϊόντα, να αυξηθεί στο 3%-3,5% από το σημερινό εύρος-στόχο του 1,5%-1,75% και πρόσθεσε ότι «απέχουμε πολύ από το σημείο όπου πρέπει να βρισκόμαστε όσον αφορά τα επιτόκια.»
«Η βασική μου πρόβλεψη» καταλήγει «είναι ότι χρειάζεται να μπούμε σε περιοριστικό έδαφος το επόμενο έτος, δεδομένου του υψηλού πληθωρισμού, της ανάγκης να μειώσουμε τον πληθωρισμό και να επιτύχουμε πραγματικά τους στόχους μας, πρέπει όμως να εξετάζουμε τα δεδομένα »
Latest News
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως