
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά και τη στελέχωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, παρουσίασε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, σχετικά με το τμήμα του σιδηρόδρομου στη Μαγνησία.
Κατά την πρωτολογία του ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως όταν μια γραμμή δεν έχει συντηρηθεί σωστά ή δεν έχει αποκατασταθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας της, αναγκάζει τον διαχειριστή υποδομής να μειώνει τις ταχύτητες κίνησης των συρμών.
«Αριθμοί και στοιχεία»
«Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, όχι μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο Μαγνησίας, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, θα μιλήσουμε με αριθμούς και στοιχεία και όχι με γενικόλογες αναφορές που αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό.
Θα αρχίσουμε με τη στελέχωση του ΟΣΕ, καθώς στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκαν 25 προσλήψεις.
Στον αντίποδα, τα τελευταία τρία χρόνια εγκρίθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 121 προσλήψεις.
Εγκρίνουμε, λοιπόν, σχεδόν πέντε φορές περισσότερες προσλήψεις προκειμένου να υπάρχει προσωπικό και να διευκολύνεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Η υποδομή
Ας πάμε και στην υποδομή.
Πέρα από την επιχορήγηση που παραμένει σταθερή από το 2015 στα 45 εκατομμύρια ευρώ, την περίοδο από το 2015 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν εγγραφεί στο σύνολο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 12,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί 59,3 εκατομμύρια ευρώ».
Ειδικότερα για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Στις 4 Μαΐου 2022 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS. Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου, που προβλέπεται στη σύμβαση, είναι 36 μήνες.
Διαπιστώνουμε έτσι ότι μετά τα 4,5 χρόνια απραγίας και αποεπένδυσης της περιόδου 2015 – 2019, η σημερινή Κυβέρνηση αγωνίζεται αποδεδειγμένα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών με έργα, όχι με λόγια».
Για τον Βόλο
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η κατάργηση της ξεχωριστής διοικητικής μονάδας Επιθεώρησης Βόλου δεν σημαίνει και υποβάθμιση των υπηρεσιών κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος :
«Οι Υπηρεσίες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου και Βελεστίνου.
Οι υπηρεσίες διοίκησης που εκτελεί η επιθεώρηση στη Λάρισα, συγκεντρώνονται, ώστε να γίνει καλύτερη κατανομή προσωπικού.
Η επιλογή της Λάρισας ως έδρας έγινε με καθαρό λειτουργικό και γεωγραφικό κριτήριο, καθώς έχει κεντρική θέση σε σχέση με την περιοχή δικαιοδοσίας της».
- Διαβάστε επίσης: Αναδιάταξη στον κατασκευαστικό χάρτη φέρνει ο σιδηρόδρομος
Ο Υφυπουργός Μεταφορών συμπλήρωσε πως το Γραφείο Βόλου θα στελεχωθεί με επαρκές προσωπικό, προκειμένου να υποστηριχθούν τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μαγνησία.
«Προσπάθεια αποκατάστασης του ΟΣΕ»
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Θεωρώ πως έγινε κατανοητό από όλους, που δύνανται να έχουν μια αντικειμενική θεώρηση της πραγματικότητας, ότι τα τελευταία τρία χρόνια υφίσταται συστηματική προσπάθεια αποκατάστασης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της σιδηροδρομικής υποδομής που αυτός διαχειρίζεται.
Έγινε σαφές ότι η εποχή των ελάχιστων πόρων και της ουσιαστικής αδιαφορίας έχει τελειώσει μαζί με την προηγούμενη διακυβέρνηση και σήμερα, σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες για τα δημόσια οικονομικά, καταφέρνουμε να δώσουμε ουσιαστική στήριξη στον ελληνικό σιδηρόδρομο».


Latest News

Κατασκευή δικτύων για το αρδευτικό πρόβλημα των Τρικάλων
Ο προϋπολογισμός της διακήρυξης ανέρχεται σε 13.100.000 ευρώ

Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με έργα ύψους 23 εκατ. ευρώ
Στόχος να αναδειχθεί σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Δύο νέα έργα ΕΣΠΑ σε Καβάλα και Ασπροβάλτα
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης

Προχωρά ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι - Κακαβιά
Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Ποιες είναι οι τελευταίες εκκρεμότητες

Πέντε σχήματα για το ΣΔΙΤ Πρωτοδικείου-Εισαγγελίας Αθηνών
Η δυνητική χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου στην κατασκευή του έργου είναι ενταγμένη στο Ταμείο Ανάκαμψης

Έντονο ενδιαφέρον για τις ΣΔΙΤ σε τέσσερα Δικαστικά Μέγαρα στην επαρχία
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των φακέλων από την αρμόδια επιτροπή

Καραμανλής: «Συγκεκριμένα έργα εμείς, επικίνδυνη δημαγωγία ο ΣΥΡΙΖΑ»
«Η κυβέρνηση αυτή, κάνει κάτι πρωτότυπο: δεν έχει ανακοινώσει ποτέ έργο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», ανάφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Έναν χρόνο νωρίτερα η παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι - Πώς προχωρά ο ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές μίλησε για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη

Την Άκτωρ πολιορκούν Wade Adams – Κούτρας
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις με Reggeborgh και Motor Oil