
Είκοσι δύο περιφερειακά αεροδρόμια, μαζί με το ιδιαιτέρως ελκυστικό της Καλαμάτας, οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα του επιτυχούς πειράματος με τα δεκατέσσερα που προηγήθηκαν και πλέον ανθούν αναβαθμισμένα υπό τη διοίκηση της γερμανικής Fraport.
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η εξαιρετική εφετινή επίδοση του τουρισμού σε συνδυασμό με την ανάγκη αναβάθμισης νέων προορισμών στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα επιβάλλουν στη διοίκηση του Υπερταμείου, στην ευθύνη του οποίου εμπίπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, να ανασύρει από τα συρτάρια του το πρώτο μεγάλο πρότζεκτ ιδιωτικοποίησης.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ο Σεπτέμβριος μήνας-ρεκόρ στις αφίξεις
Ηδη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανατέθηκε στη συμβουλευτική ΚΑΝΤΟR MANAGEMENT CONSULTANTS η σχετική οικονομική μελέτη και η παρουσίαση των βέλτιστων σεναρίων αξιοποίησης.
Διαβάστε επίσης: Χανιά: Κατά 268,9% αυξήθηκε τον Ιούνιο η κίνηση των επιβατών μέσω του αεροδρομίου
Η μελέτη θα αφορά την αξιοποίηση, αναβάθμιση και παραχώρηση της λειτουργίας των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ιωαννίνων, Ικαρίας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Μήλου, Λήμνου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου, Σύρου, Καστοριάς και Καστελλορίζου. Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, σε αντίθεση με τα 14 που ανελήφθησαν από τη Fraport, έχουν χαμηλή επίδοση. Η αύξηση της κίνησής τους την τελευταία δεκαετία είναι περιορισμένη, της τάξεως μόλις του 3,9%, σε αντίθεση με τα ιδιωτικοποιηθέντα και αναβαθμισθέντα δεκατέσσερα που στο ίδιο διάστημα παρουσίασαν εξαπλασιασμό των πτήσεων προς αυτά από το εξωτερικό.
Σημαντικές επενδύσεις
Από την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τους θα απολαύσουν άμεσα και έμμεσα οφέλη περίπου 2 εκατομμύρια κάτοικοι σε όλη τη χώρα, καθώς θα δουν τις τουριστικές και εμπορικές δραστηριότητες να ενισχύονται και μαζί να αυξάνονται συνολικά οι αξίες των συγκεκριμένων τόπων και προορισμών. Κοινή πεποίθηση είναι ότι όλα τα σενάρια αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων απαιτούν σημαντικές επενδύσεις. Για τούτο οι οδηγίες που έχει λάβει η ΚΑΝΤΟR είναι να αξιολογήσει ελκυστικά προς τους ιδιώτες επενδυτές μοντέλα που, πέραν των άλλων, θα προβλέπουν και επιδότηση λειτουργίας, βάσει αντίστοιχων διεθνών προτύπων.
Η βασική ιδέα είναι η σχετική διαγωνιστική διαδικασία να είναι ενιαία και να αναζητηθούν προσφορές από τους επενδυτές συνολικά και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Το Υπερταμείο φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια πρόταση που ναι μεν θα είναι ελκυστική για έναν ιδιώτη επενδυτή ,αλλά θα εξασφαλίζει ταυτόχρονα ότι και τα 22 θα αναπτυχθούν και θα εκσυγχρονιστούν κατά τον ίδιο τρόπο ώστε οι προορισμοί να αναδειχθούν ισόρροπα και να απολαύσουν την τουριστική κίνηση που τους αναλογεί και τους αρμόζει. Οσον αφορά την επιδότηση λειτουργίας οι αρμόδιοι εξηγούν ότι το Ελληνικό Δημόσιο δαπανά πολλά χρήματα κάθε χρόνο για τη συντήρηση αυτών των αεροδρομίων, με πενιχρά ωστόσο αποτελέσματα.
Οι προοπτικές
Κοινή πεποίθηση των εμπλεκομένων στο πρότζεκτ είναι ότι εξελισσόμενο θα βελτιώσει καθοριστικά την προοπτική των 22 περιοχών που φιλοξενούν τα συγκεκριμένα περιφερειακά και υποβαθμισμένα σήμερα αεροδρόμια. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των μελετητών, η αναβάθμιση και παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα επαυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 43% μέχρι το 2030 και την τουριστική κίνηση, ιδιαιτέρως στις νησιωτικές περιοχές, κατά 40% σε βάθος χρόνου.
Η περίπτωση του αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι διαφορετική και καταλλήλως προετοιμασμένη λόγω της ελκυστικότητάς του και της γειτνίασης με την αναγεννημένη τουριστικά περιοχή της Μεσσηνίας και συνολικά της Δυτικής Πελοποννήσου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσιάζει αύξηση-ρεκόρ στην επιβατική του κίνηση κατά 240% μεταξύ των ετών 2010 και 2019. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες και πιθανότατα εντός του Αυγούστου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Το Βήμα της Κυριακής»


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν τον Μάρτιο οι τιμές των υλικών νέων κτηρίων κατοικιών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premim προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb