
Στον τρόπο διαχείρισης των θεμάτων της ψηφιοποίησης και των νέων περιβαλλοντικών Κανονισμών από την ναυτιλιακή βιομηχανία, επικεντρώθηκε το 2ο διαδικτυακό workshop του European Shortsea Network υπό την Ιταλική Προεδρεία, έτσι ώστε η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων (ΝΜΑ) να προάγει την πράσινη ανάπτυξη και ταυτοχρόνως να παραμείνει βιώσιμη.
Η κ. Σαπφώ Σημαντώνη, Director του SPC Greece, παρουσίασε το αναθεωρημένο position paper του ESN και αναφέρθηκε στις πρακτικές που ακολουθούν οι Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την απανθρακοποίηση της shortsea ναυτιλίας.
Διαβάστε επίσης: Economist: Λιμάνι στρατηγικής σημασίας η Αλεξανδρούπολη
Μέσω των παρουσιάσεων των ομιλητών, αναδείχθηκε ιδιαίτερα ο ρόλος των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης προς την κατεύθυνση υλοποίησης των στόχων μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ναυτιλία μικρών αποστάσεων, λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη υιοθέτησης νέου εθνικού νομοθετικού πλαισίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο θα προωθεί και θα στηρίζει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και των λιμένων.
SPC Greece
Το SPC Greece ιδρύθηκε το 1998 και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ευρωπαϊκού Δικτύου ΝΜΑ. Στο Κέντρο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας η αρμοδιότητα της παρακολούθησης και εφαρμογής των κοινοτικών αποφάσεων σχετικών με την Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων-EENMA.
Έχει αναλάβει δύο φορές τη προεδρία του Ευρωπαϊκού Δικτύου συμβάλλοντας κάθε φορά στην ενίσχυση του, ενώ μαζί με το SPC Spain, εκπροσωπεί το Δίκτυο στο European Sustainable Shipping Forum.
Η ΕΕΝΜΑ στηρίζει τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με στόχο να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στα Ευρωπαϊκά δρώμενα συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία της στη διαμόρφωση πολιτικών και στρατηγικών προώθησης και ενδυνάμωσης της ΝΜΑ


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών