Σε γενικές γραμμές το Μετρό έχει αντιμετωπιστεί θετικά από τους κατοίκους της Αττικής. Είναι γρήγορο, βολικό, και οικολογικό. Αν εξαιρέσουμε την αναπόφευκτη γκρίνια των οδηγών εκεί όπου τα έργα περιορίζουν τον διαθέσιμο χώρο για τα αυτοκίνητα, είναι καλοδεχούμενο. Αλλωστε, το να περιορίσουμε ριζικά τη χρήση του αυτοκινήτου είναι κομβική πλευρά ενός «πράσινου» μέλλοντος.
Οι κάτοικοι των Εξαρχείων προφανώς και δεν αγνοούν όλες αυτές τις θετικές διαστάσεις της κατασκευής νέων γραμμών του Μετρό. Ο λόγος που αντιδρούν στην κατασκευή του σταθμού στην Πλατεία Εξαρχείων έχει να κάνει ακριβώς με το ότι αισθάνονται ότι η συγκεκριμένη επιλογή χωροθέτησης δεν έχει να κάνει με κάποια τεχνική επιλογή, ιδίως από τη στιγμή που είχε προταθεί και άλλη παρακείμενη θέση για τον σταθμό αυτό, που θα εξυπηρετούσε και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά με το πώς η κατασκευή του εντάσσεται σε μια μακρά αλυσίδα προσπαθειών η γειτονιά αυτή να αντιμετωπιστεί με τρόπο «κατασταλτικό».
Εδώ και χρόνια τα «Εξάρχεια» έχουν χρεωθεί έναν συμβολισμό «παραβατικότητας» και «ανομίας», που παρότι δεν ανταποκρίνεται συχνά στην πραγματικότητα, εντούτοις έχει αναδείξει την «ανάπλασή» τους και δη με όρους κατάργησης ενός υποτιθέμενου «άβατου» σε μια ιδιότυπη πολιτική στόχευση που υπερβαίνει κατά πολύ τα πραγματικά προβλήματα της γειτονιάς και εντάσσεται σε μια ακόμη παρενέργεια της κυριαρχίας της επικοινωνίας στον χώρο της πολιτικής απόφασης.
Ομως, αυτό που προσπερνιέται είναι η εύλογη αντίρρηση στη μετατροπή μιας δενδρόφυτης πλατείας σε εργοτάξιο τώρα και σε είσοδο και έξοδο σταθμού αργότερα, σε μια πόλη με τραγική έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου, όπως και η εξίσου εύλογη διαπίστωση ότι μέρος της όλης μεθόδευσης σε μικρό βαθμό έχει να κάνει με την αναγκαία χωροταξική αναμόρφωση και αναβάθμιση.
Ως εάν οι λαμαρίνες που τοποθετήθηκαν περιμετρικά της πλατείας, οριοθετώντας τον χώρο του εργοταξίου, με τη συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων, να συμβολίζουν πολύ περισσότερο την κατίσχυση σε βάρος μιας υποτίθεται ανυπότακτης περιοχής.
Latest News
Μπουλντόζες τη νύχτα
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αποφάνθηκε ότι ο νόμος με τον οποίο χτίζουμε στην Ελλάδα από το 2012 είναι αντισυνταγματικός, εξαιρεί όσες οικοδομές έχουν αποδεδειγμένα αρχίσει εργασίες για την ανέγερσή τους
Οι εγκλωβισμένοι, τα ακίνητα και ο… φορέας
Θυμηθήκαμε ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός μικρών επιχειρήσεων που μέσα στην κρίση κοκκίνισαν τα δάνειά τους
Η ευθύνη των τραπεζών
Οι τράπεζες πατούν καλύτερα στα πόδια τους, δεν εξαρτάται η κερδοφορία τους από τις προμήθειες. Επίσης είναι εμφανές ότι χρειάζεται η κυβέρνηση μια «νίκη» στο μέτωπο του κόστους ζωής
Ανάπτυξη που «τρώγεται»
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία είμαστε πάνω και από τον στόχο του 2024
Απιστευτα δώρα προς τα πολιτικά άκρα
Αρχίζω να πιστεύω όλο και περισσότερο ότι το σύνδρομο της επιτυχίας από μια φάση και μετά τυφλώνει τις δημοκρατίες, οι οποίες στη συνέχεια χάνουν και την ακοή τους.
Ελληνικές απώλειες από το «γαλλικό μέτωπο»
Θα πρέπει να θεωρούμε σίγουρες και τις πρώτες απώλειες για την Ελλάδα από το «γαλλικό μέτωπο».
Σοκαριστικές ομοιότητες
Στη Γαλλία, οι έμπειροι από την ελληνική κρίση βλέπουν ομοιότητες με την περίοδο 2012 – 2014 στην Ελλάδα
Η Γαλλία σε κρίση και η Ευρώπη σε περιδίνηση
Η πολιτική κρίση στη Γαλλία έρχεται να αναδείξει τα συνολικότερα προβλήματα της ευρωπαϊκής διακυβέρνησης
Και όμως υπάρχει άλλος δρόμος
Με την παρουσία του στο OT Forum ο Αλέξης Τσίπρας έδειξε ότι σε πείσμα μιας διάχυτης ρητορικής δεν υπάρχουν μονόδρομοι
Με τη Γαλλία ή την Ιταλία;
Τα προβλήματα στον περίγυρό μας πολλαπλασιάζονται