Ρεκόρ εισαγωγής ποσοτήτων LNG στη χώρα μας κατέγραψε ο ΔΕΣΦΑ το εννιάμηνο της χρονιάς, ενώ την ίδια στιγμή νοικοκυριά και επιχειρήσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης περιόρισαν κατά 15% την κατανάλωση του φυσικού αερίου.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο Σταθμού Υποδοχής και Εφοδιασμού με LNG βυτιοφόρων οχημάτων στον τερματικό σταθμό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθουσα.
Η ελληνική ναυτιλία
Η σημασία του LNG στην ενεργειακή ασφάλεια και ο ρόλος της Ελλάδας τονίστηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτακη: «Η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενεργειακη ασφάλεια και αρκεί να επισημάνουμε πως το 25% των LNG Carriers παγκοσμίως ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες».
Διαβάστε επίσης: ΔΕΣΦΑ: Κίνδυνοι δολιοφθοράς στις υποδομές αερίου και διακοπής ροών
Ρεκόρ
Η CEO του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι τονίζοντας με τη σειρά της τη σημασία του LNG στην ενεργειακή επάρκεια εν μέσω κρίσης έκανε γνωστό ότι από την αρχή της χρονιάς μέχρι και τον Σεπτέμβριο στο τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας καταρρίφθηκε ρεκόρ εισαγωγών με 60 φορτία LNG. Πρόσθεσε πως το LNG με βάση τα διαθέσιμα φετινά στοιχεία αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου.
Η κ Γκάλι ανήγγειλε επίσης την πλήρωση με LNG του FSU στη Ρεβυθούσα σε δυο εβδομάδες αυξάνοντας την αποθηκευτική δυνατότητα του τερματικού σταθμού.
Εγχώρια κατανάλωση
Εξάλλου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στελέχη του ΔΕΣΦΑ έκαναν γνωστό το ότι οι εξαγωγές αερίου μέσω της χώρας μας έχουν αυξηθεί, ενώ την ίδια στιγμή η εγχώρια κατανάλωση είναι μειωμένη 15% από πέρυσι.
Για τη χρηματοδότηση των έργων φυσικού αερίου μίλησε στην εκδήλωση και ο Γιάννης Τσακίρης υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
LNH Truck Loading
Ο σταθμός υποδοχής βυτιοφόρων οχημάτων LNG κόστισε 7 εκ ευρώ και κατασκευάστηκε από την ΤΕΡΝΑ.
Μέσω του σταθμού βυτιοφόρα οχήματα χωρητικότητας 50 κυβικών μέτρων θα μεταφέρουν LNG για τον εφοδιασμό βιομηχανιών, πόλεων που δεν έχουν πρόσβαση σε δίκτυα διανομής αερίου αλλά και βαρέων οχημάτων και φορτηγών.
Οι πρώτες περιοχές που θα κάνουν χρήση LNG είναι της Δυτικής Μακεδονίας και της Δυτικής Ελλάδας, ενώ οι πρώτες βιομηχανίες που θα εγκαταστήσουν δεξαμενές LNG και συστήματα αεριοποίησης είναι η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοκομική επιχείρηση Κολιός στο Κιλκίς
Latest News
Μείωση παραγωγής άνθρακα στην κορυφαία περιοχή εξόρυξης της Κίνας
Η παραγωγή αυτή αντιστοιχούσε σε ποσοστό 24,6% της συνολικής κινεζικής παραγωγής κατά την ίδια περίοδο,
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν