
Γωνία Τσακάλωφ και Ηρακλείτου στο Κολωνάκι. Everest. Ένα από τα θρυλικά meeting point της πόλης που από το 1982 δεν είχε πόρτες, εξυπηρετώντας καθημερινά 10.000 ανθρώπους, 24 ώρες την ημέρα.
Ήταν η εποχή που το Everest με μότο «το top της γεύσης» διέθετε καθημερινά περί τα 2.500 ζεστά σάντουιτς (οι περίφημες «παντόφλες» για τους παλιότερους), ενώ στην καλοκαιρινή σεζόν «έφευγαν» 100 τόνοι παγωτό.
Από τότε πολλά άλλαξαν μαζί και τα Everest.

Η επόμενη μέρα της ιστορικής αλυσίδας του ομίλου Vivartia περιλαμβάνει την πλήρη αναβάθμιση της μάρκας και της συνολικής εικόνας της, σε όλα τα επίπεδα: από το λογότυπο και την αισθητική των καταστημάτων μέχρι τις υπηρεσίες και φυσικά τη συνολική γευστική εμπειρία, που υπογράφει ο σεφ Βασίλης Καλλίδης, brand ambassador των everest, με μεγάλη εμπειρία και γνώση στην κατηγορία του street food.
Μέχρι σήμερα από τα 200 καταστήματα της αλυσίδας το 60-70% έχει ανακαινιστεί, ποσοστό που μεταφράζεται σε περισσότερα από 100 καταστήματα, ενώ έως το τέλος του 2023 με νέο concept θα λειτουργεί το σύνολο του δικτύου.
Διαβάστε επίσης – Εverest: Νέο λογότυπο και νέες συνεργασίες με franchisees
Ανάπτυξη μέσω franchise
Σύμφωνα με τον Θανάση Παπανικολάου, CEO του oμίλου Vivartia, ο βασικός στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια είναι να αναπτυχθεί μέσα από την προσέλκυση νέων franchisees, με καινούρια, υγιή καταστήματα που θα προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό και θα είναι προσοδοφόρα προς τους ιδιοκτήτες τους.
Μέσα στη φετινή χρονιά, η αλυσίδα προχώρησε σε εξορθολογισμό των σημείων πώλησης, καθώς έκλεισαν έξι καταστήματα και άνοιξαν οκτώ.
Να σημειωθεί ότι αρκετά από τα εταιρικά μαγαζιά στην «ελεύθερη αγορά» μεταβιβάστηκαν σε franchisees, με αποτέλεσμα σήμερα το 90% του δικτύου εκτός κλειστών αγορών να αναπτύσσεται μέσω δικαιόχρησης.

Πάντως το ποσοστό της επώνυμης εστίασης παραμένει μικρό συγκριτικά με την ανάπτυξη της συνολικής αγοράς, καθώς κινείται κάτω από 25%.
Για το 2023 το πλάνο είναι να ανοίξουν 10-15 νέα καταστήματα, μέσω συνεργατών franchisees, ενώ όπως τονίστηκε, το κόστος της επένδυσης κυμαίνεται γύρω στα 60.000 – 70.000 ευρώ.
Κλειστές αγορές
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αλυσίδα για τις κλειστές αγορές, όχι μόνο σε αεροδρόμια, πλοία, ΣΕΑ και λιμάνια, αλλά και σε malls, αθλητικές εγκαταστάσεις, γήπεδα κ.ά.
Αντίθετα με τα καταστήματα της «ελεύθερης αγοράς», στις κλειστές αγορές η αναλογία franchise – εταιρικών είναι 65% – 35%.
Με προσεκτικά βήματα η ανάπτυξη στο εξωτερικό
Ο όμιλος Vivartia διαθέτοντας τρία σήματα (Goody’s, everest, Flocafe) στον κλάδο της επώνυμης εστίασης και ισχυρή παρουσία στην εγχώρια αγορά συνεχίζει να ενδιαφέρεται για επέκταση σε αγορές του εξωτερικού, όπου μέχρι σήμερα έχει μικρή παρουσία.
«Στο εξωτερικό η ανάπτυξη γίνεται με πολύ προσεκτικά βήματα και ακόμη πιο αυστηρή επιλογή κύριων δικαιοδόχων (master franchisees)» ανάφερε στον ΟΤ ο κ. Παπανικολάου.
Αυτή τη στιγμή ο όμιλος Vivartia διαθέτει παρουσία σε 11 χώρες με 16 καταστήματα.
Συγκεκριμένα, τα Goody’s έχουν καταστήματα σε Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρο, όπου εκτός από τη Λεμεσό πρόκειται να ανοίξει και δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία, καθώς και Σαουδική Αραβία, με το κατάστημα να κάνει εγκαίνια τις επόμενες ημέρες.
Flocafe έχουν ανοίξει στο Ηνωμένο Βασίλειο (δύο καταστήματα), Κουβέϊτ, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αίγυπτο και Κατάρ, ενώ πρόσφατα άνοιξε Everest στη Βόρεια Μακεδονία.
Τριπλάσιο το ενεργειακό κόστος
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στον τομέα της εστίασης είναι αυτή τη στιγμή το ενεργειακό κόστος τόνισε η διοίκηση.
«Ακόμη και μετά την επιδότηση είναι τριπλάσιο σε σχέση με 12 μήνες, πιέζοντας την κερδοφορία τόσο των εταιρικών όσο και καταστημάτων δικαιόχρησης», επεσήμανε ο κ. Παπανικολάου.
«Έχουμε υποβάλλει αιτήματα, έχουμε δει τον ΥΠΕΝ, θα κάνουμε συνάντηση και με τον πρωθυπουργό», σημείωσε ο CEO της Vivartia.
«Φαίνεται να υπάρχει μια αποκλιμάκωση στο επόμενο διάστημα, ωστόσο επειδή είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων περιμένουμε τις εξελίξεις», ανάφερε ο ίδιος.
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις τονίστηκε πως έχουν συγκρατηθεί προς το παρόν, ενώ κατά μέσο όρο οι πρώτες ύλες για το 2022 είχαν αυξήσεις 30-32% και οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα καταστήματα είναι πολύ μικρές. Περίπου 4-5% τον Ιανουάριο εφέτος.
Αυξάνεται η μέση απόδειξη
Η αξία της μέσης απόδειξης παραμένει ίδια και ελαφρώς παραπάνω, ανέφεραν τα στελέχη της αλυσίδας, τονίζοντας ότι έχει αλλάξει το «μείγμα» των αγορών.
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την εστίαση και λόγω του τουρισμού. «Είμαστε λίγο καλύτερα από το 2019 αλλά αυτό έχει να κάνει και με τις πληθωριστικές τάσεις», σημείωσε.
Δεν μειώθηκε η κατανάλωση καφέ, «ανεβαίνει» το delivery
Η κατανάλωση καφέ δεν έχει μειωθεί, επισημάνθηκε από τους ανθρώπους της Everest.
Παρά τις ανατιμήσεις στην τιμή του καφέ, η εταιρεία είχε φροντίσει από νωρίς να κλείσει τιμές και γι’ αυτό δεν υπάρχει μεγάλη επίπτωση στην τελική τιμή προς τον καταναλωτή.
Η αλυσίδα προχώρησε φέτος τον Ιανουάριο σε πολύ μικρές αυξήσεις.
Αναφορικά με το delivery, που γνώρισε ημέρες δόξας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνεχίζει να κινείται με υψηλές ταχύτητες, όπως τονίστηκε.
«Έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες όμως επιστρέφει στις αίθουσες ο κόσμος. Έχει μεγαλώσει η «πίτα», σημείωσε η διοίκηση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στα Goody’s το 42% του τζίρου γίνεται μέσω delivery.


Latest News

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ