
Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει πολύ θετικές προοπτικές καθώς τα LNG Carriers, είναι το ισχυρό πλεονέκτημα όσων χωρών θέλουν ανεξαρτησία και ευελιξία στον ενεργειακό εφοδιασμό τους.
Διαβάστε επίσης: Levante Ferries: Ολοκλήρωση χειμερινών δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την ναυλαγορά υγροποιημένου φυσικού αέριου καθώς οι απαιτήσεις για νέα σύγχρονα πλοία μεταφοράς του (LNG Carriers) αυξάνονται επεσήμανε ο κ. Σπύρος Λεούσης εμπορικός διευθυντής της Capital Product Partners LP, μιλώντας σήμερα στο διεθνές συνέδριο «22ο WORLD LNG Summit & Awards», συμπληρώνοντας ότι αυτό που λείπει από την βιομηχανία είναι μια καθαρή θέση για το ποια θα είναι η επόμενη τεχνολογία στην οποία πρέπει να επενδύσουν οι πλοιοκτήτες προκειμένου να μεταβεί ο κλάδος στην εποχή χωρίς άνθρακα. Προς το παρόν λοιπόν αυτό που μένει να κάνει η ναυτιλία του LNG είναι να επενδύει σε όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πλοία, βοηθώντας την αγορά να ανανεώσει τον στόλο της.
Διαβάστε επίσης: Πλοιοκτήτες ρυμουλκών: Πυρά κατά κυβέρνησης, ζητούν «φορολογική δικαιοσύνη»
Όπως εξήγησε η ανάγκη της ανανέωσης υπάρχει αφού μέχρι στιγμής τα νέα και υψηλής αποδοτικότητας πλοία αντιπροσωπεύουν μόλις το 23% του στόλου οπότε θεωρητικά από το υπόλοιπο 77% θα πρέπει σταδιακά και μέχρι το τέλος της δεκαετίας να αντικατασταθεί ένα σημαντικό τμήμα.
Έλλειψη μιας σταθερής νομοθεσίας
Στο πρόβλημα της έλλειψης μιας σταθερής νομοθεσίας αναφέρθηκε και ο εμπορικός διευθυντής της Maran Gas κ. Μάρκος Τερζόπουλος, τονίζοντας ότι η ναυτιλία χρειάζεται τους σταθερούς κανόνες.
Από τη πλευρά του ο κ. Πάνος Μήτρου διευθυντής του διεθνούς τμήματος του τομέα αερίου του Lloyd’s Register, εστιάζοντας στο θέμα των κανονισμών υπογράμμισε ειδικότερα τα προβλήματα που θα έχουν ακόμη και τα πλέον σύγχρονα πλοία. Αν δεν γίνουν κάποιες παρεμβάσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας πολλά σύγχρονα LNG Carriers θα έχουν πρόβλημα προσαρμογής στους νέους κανονισμούς, προειδοποίησε. Έφερε σαν παράδειγμα το πρόβλημα της διαρροής μεθανίου εξηγώντας ότι από τα 230 υπό ναυπήγηση LNF Carriers λιγότερο από τα 10% αξιοποιεί τις μηχανές υψηλής πίεσης, που ελαχιστοποιούν το πρόβλημα
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι εστιάσουμε σε νέες τεχνολογίες όπως δέσμευσης άνθρακα πάνω στο πλοίο προκειμένου να είναι πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον τα πλοία, είπε ο κ. Μήτρου και συμπλήρωσε ότι τα πλοία θα πρέπει να μπορούν να ολοκληρώνουν το κύκλο ζωής τους.
Έδαφος για νέες ναυπηγήσεις
Σχετικά με την κατάσταση στα ναυπηγεία σύμφωνα με τον David Colson, Commercial Vice-President της GTT υπάρχει έδαφος για νέες ναυπηγήσεις ενώ ο Matthew Higgs Head of Commercial, της GasLog συμπλήρωσε ότι πρέπει να κινούμαστε με βάση το τι θέλουν οι πελάτες μας.
Τα ναυπηγεία θα είναι γεμάτα τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2026, λόγω της ανάγκης αντικατάστασης στου στόλου των LNG Carriers είπε από την πλευρά του ο κ. Λεούσης.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση συμπλήρωσε ότι εταιρείες με ισχυρούς ισολογισμούς δεν θα έχουν πρόβλημα.
Ο κ. Τερζόπουλος από την πλευρά του εστίασε στις σταθερές σχέσεις που έχει η εταιρεία του με τραπεζικά ιδρύματα και ναυπηγεία.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες