
Επιστροφή στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά το 2019, προβλέπουν για το επόμενο έτος οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες. Μετά την άρση των περισσότερων περιορισμών της COVID 19, τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν. Παράλληλα, ξέσπασε ένας νέος πόλεμος αλληλοκατηγοριών με τα αεροδρόμια την Τρίτη για την αύξηση των αεροπορικών ναύλων και των τελών υπηρεσιών εδάφους .
Διαβάστε επίσης – ΗΠΑ: Το χάος στα αεροδρόμια φέρνει αλλαγές κανονισμών για τις εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες έχασαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας, αλλά τα αεροπορικά ταξίδια έχουν ανακάμψει εν μέρει και ορισμένα αεροδρόμια δυσκολεύτηκαν να αντεπεξέλθουν.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αναμένει τώρα καθαρά κέρδη 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον κλάδο το επόμενο έτος, με περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια επιβάτες να πετούν.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Μικρότερες ζημιές
Για το 2022, η IATA μείωσε την πρόβλεψή της για ζημίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία σε 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της χρηματοοικονομικής και οικονομικής ζημίας που προκλήθηκε από τους περιορισμούς της πανδημίας που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις», δήλωσε την Τρίτη ο γενικός διευθυντής της IATA Willie Walsh, αναφερόμενος στην προβλεπόμενη επιστροφή στα κέρδη το 2023.
Ωστόσο, ο πρώην επικεφαλής της British Airways και της IAG προειδοποίησε ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να δυσκολεύονται το επόμενο έτος, επικαλούμενος κανονισμούς, υψηλό κόστος και ασυνεπείς κυβερνητικές πολιτικές – και ανοίγοντας ξανά μια μακροχρόνια διαμάχη με τα αεροδρόμια.
«Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν όλοι πόσο εύθραυστη είναι η ανάκαμψη. Ναι, ανακάμπτουμε, ναι, η δυναμική βελτιώνεται, ναι, αναμένουμε να συνεχίσει να βελτιώνεται το 2023», δήλωσε ο Walsh μιλώντας σε δημοσιογράφους.
Η αντιπαράθεση με τα αεροδρόμια
«Αλλά τα περιθώρια με τα οποία λειτουργούμε είναι πολύ μικρά και δεν μπορούμε να ανεχτούμε μια κατάσταση όπου ειδικά τα αεροδρόμια προσπαθούν να πλήξουν αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες με σημαντική αύξηση των αεροδρομικών τελών. Κάθε σεντ έχει σημασία».
Τα αεροδρόμια κούνησαν αμέσως το δάχτυλο προς τις αεροπορικές εταιρείες και οι εντάσεις είναι υψηλές μετά το καλοκαιρινό ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη.
«Οι καταναλωτές ανέχονται τεράστιες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια από τις αεροπορικές εταιρείες, γεγονός που αντανακλά τόσο τις πληθωριστικές πιέσεις όσο και το γεγονός ότι ελέγχουν αυστηρά τη χωρητικότητα που διαθέτουν στην αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ένωσης αερολιμένων ACI Europe.
Τα τέλη αεροδρομίων αντικατοπτρίζουν τις ίδιες πληθωριστικές πιέσεις, είπε, προσθέτοντας: «Σας ρωτάω λοιπόν, ποιος πραγματικά βαραίνει ποιον εδώ;».
Αυξήσεις ναύλων
Ο Walsh υπερασπίστηκε νωρίτερα τις αυξήσεις των ναύλων λόγω του πετρελαίου και προειδοποίησε ότι η στροφή προς τα πράσινα καύσιμα θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές.
Η IATA πιστεύει ότι τα παγκόσμια επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας θα επανέλθουν στα προ-COVID ή του 2019 επίπεδα έως το 2024, με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες, και με την Ασία-Ειρηνικό να «υστερεί σημαντικά».
Η επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Marie Owens Thomsen προειδοποίησε ότι ο κίνδυνος για τις πιο πρόσφατες προβλέψεις για τον κλάδο παραμένει «λοξός προς τα κάτω» και η «βασική μεταβλητή» θα είναι η Κίνα. Η αεροπορική κίνηση είναι στενά συνδεδεμένη με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου