
Τέλος εποχής για το ολλανδικό ιστιοφόρο «Earl of Pembroke» τύπου μυοδρόμωνα ή μπάρκο (παλαιό εμπορικό τρικάταρτο πλοίο), το οποίο είχε εμφανιστεί σε περισσότερες από δώδεκα ταινίες, καθώς πήρε το δρόμο για τα διαλυτήρια μετά από 77 χρόνια υπηρεσίας.
Το θρυλικό ιστιοφόρο, πρωταγωνίστησε στις κινηματογραφικές παραγωγές των «Treasure Island, Alice in Wonderland και Cloud Atlas», με τη βοήθεια ρυμουλκών πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι.
Διαβάστε επίσης: Κρυμμένοι θησαυροί στο βυθό της Βαλτικής Θάλασσας
Όπως τονίζεται, το σκάφος κατασκευάστηκε στη Σουηδία το 1945 ως Orion και ήταν ένα από τα τελευταία ιστιοφόρα φορτηγά πλοία, μεταφέροντας για ένα μεγάλο διάστημα ξυλεία στη Βαλτική.
Η νέα καριέρα
Το «Earl of Pembroke» τελείωσε την καριέρα του ως εμπορικό πλοίο το 1974, αλλά σύντομα παρελήφθη από την εταιρεία παραγωγής ταινιών. Ξεκίνησε επισκευή το 1984 και ξαναβγήκε στο νερό τρικάταρτη μπάρκα του 18ου αιώνα το 1995. Το νέο της όνομα, «Earl of Pembroke», ήταν το αρχικό όνομα του διάσημου πλοίου «Endeavor» του James Cook.
Στη νέα του καριέρα το ιστιοφόρο συμμετείχε σε περισσότερες από δώδεκα τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων των «Longitude, Treasure Island, The Count of Monte Cristo, Cloud Atlas και Brotherhood of the Wolf».
Το πλόιο άλλαξε χέρια το 2012 και συνέχισε να συμμετέχει σε φεστιβάλ στη Βόρεια Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μεταπωλήθηκε ξανά το 2017 στην Scarlet Sails Ltd. Τα τελευταία χρόνια, είχε αγκυροβολήσει στο λιμάνι του Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας. Ωστόσο, το κόστος συντήρησης ήταν τεράστιο για τον σημερινό ιδιοκτήτη και πάρθηκε η απόφαση να οδηγηθεί σε διαλυτήριο στο κοντινό Kampen.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες