Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022

Στο επίκεντρο πιο πολύπλοκα και εξειδικευμένα πλοία, με τα κόστη ναυπήγησης να αυξάνουν τουλάχιστον κατά 15%

Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022

Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παράγγειλαν το 2022 στα ναυπηγεία οι πλοιοκτήτες, μια τάση που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.

Το 2022 οι πλοιοκτήτες εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε πιο πολύπλοκα και εξειδικευμένα πλοία με τα κόστη ναυπήγησης να αυξάνουν τουλάχιστον κατά 15%. Ειδικότερα σημειώθηκε ρεκόρ νέων ναυπηγήσεων σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ενώ πολύ μεγάλες ήταν οι επενδύσεις σε πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα καθώς το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε θα κινείται με καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο μέλλον.

Ναυτιλία: Πλήρες μέλος της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας οι κινέζοι πλοιοκτήτες

Έτσι η συνολική αξία των παραγγελιών έφτασε στα 124 δις. δολ αυξημένη κατά 6% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν αν και ο όγκος νέων παραγγελιών μειώθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση σε Tonnage (Compensated Gross Tonnage-CGT).

Σύμφωνα με τους Clarksons το 2022 είχαμε σημαντική αύξηση παραγγελιών για LNG Carriers (τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 182 πλοία, +36% σε όρους CGT), για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (350 πλοία, μείωση κατά 50% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθεί να είναι το τρίτο μεγαλύτερο ρεκόρ  σε TEU) και για πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carrier με 69 πλοία).

Λιγότερα δεξαμενόπλοια

Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια παρά τη βελτίωση των αγορών οι παραγγελίες μειώθηκαν κατά 64%, ενώ στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 54%. Οι αυξημένες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων φαίνονται πάντως, πιθανές για το 2023, μαζί με συνεχείς τοποθετήσεις νέων παραγγελιών στα LNG Carriers.

Επίσης όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος η τάση των νέων παραγγελιών θα επηρεασθεί από την έναρξη με την αρχή του 2023, σε ισχύ των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών (EEXI, CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης και τελικά απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του 2022 το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (35% κατ’ αριθμό πλοίων) θα χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Ειδικότερα πάνω από το ήμισυ της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (397 παραγγελίες, 36,7 εκατ. GT) ήταν πλοία διπλού καυσίμου (δηλαδή χρήση και συμβατικού και LNG) το 7,0%  θα χρησιμοποιεί μεθανόλη, (43 παραγγελίες, 5,0 m GT), το 1,1% υγραέριο LPG (17 παραγγελίες, 0,8 m GT) και το 1,2% θα αξιοποιεί και υβριδική μπαταρία. Επιπλέον το 10,8% των παραγγελιών είναι «ammonia ready» θα μπορεί δηλαδή να χρησιμοποιεί και αμμωνία  (90 παραγγελίες, 7,7 εκ. GT), το 1,4% των παραγγελιών ήταν «LNG ready» (31 παραγγελίες), το 0,1% «Hydrogen-ready» 22 παραγγελίες «methanol ready».

Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο