
Από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Σύμφωνα με όσα ειπωθήκαν σε συνέδριο του οίκου Fearnleys, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου περιλαμβάνει 269 πλοία, κυρίως λόγω των 170 νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2022.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Το Κατάρ
Ο Saad al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας του Κατάρ για θέματα Ενέργειας, είπε στο φόρουμ ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν ασταθείς φέτος, αλλά τόνισε ότι το Κατάρ δεν θέλει υψηλές τιμές φυσικού αερίου, καθώς αυτό θα καταστρέψει τη ζήτηση. Είπε επίσης ότι η αγορά θα είναι «σφιχτή» τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν αναμένεται μεγαλύτερη προσφορά.
Αλλος ένας χρόνος μεγάλων αλλαγών στις τιμές του φυσικού αερίου θα μπορούσε να «στρεβλώσει τη ζήτηση» και να «στρεβλώσει» τον ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο ως βασικό φορτίο για την ενέργεια για αρκετά χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei.
Οι αναλυτές του οίκου Fearnleys εκτιμούν ότι στην αγορά του LNG τα πλοία «έρχονται λίγο νωρίτερα» από τα φορτία. Ωστόσο η ισορροπία θα επανέλθει από το 2026 και το 2027 όταν θα χρειαστούν περισσότερα από τα 17 πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και αναμένεται να παραδοθούν τότε, για να υποστηριχθεί η αυξημένη παραγωγή και ζήτηση LNG. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα επιδράσει στην προσφορά πλοίων είναι το γεγονός ότι το 45% του στόλου των πλοίων μεταφοράς LNG κινούνται με συστήματα πρόωσης παλαιότερης τεχνολογίας και λιγότερο αποδοτικά, κάτι που θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους τα επόμενα χρόνια.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Πώς πάει η αγορά
Στο μεταξύ, αξιολογώντας την αγορά LNG για το 2023 η επικεφαλής ανάλυσης δεδομένων της PROTON & Partners, Kristen Holmquist, προέβλεψε συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG κατά περίπου 19 εκατομμύρια τόνους το τρέχον έτος. Η Holmquit είπε, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η αποθήκευση LNG της Ευρώπης είναι πιθανό να είναι «επαρκής» το 2023 και φαίνεται ότι θα τελειώσει τον Μάρτιο στο υψηλότερο επίπεδο. Συνολικά η Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, αναμένεται να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιπλέον πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στέλνουν μεγάλους όγκους LNG στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς η περιοχή θα έχει ακόμη χαμηλότερες εισαγωγές αγωγών φέτος από ό,τι το 2022 λόγω της απώλειας ή του ρωσικού φυσικού αερίου.
Επίσης ο οίκος Poten προβλέπει αύξηση των κινεζικών εισαγωγών LNG κατά περίπου 6 εκατομμύρια τόνους φέτος, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από την αύξηση κατά 9,5 εκατομμύρια τόνους που παρατηρήθηκε για τη χώρα το 2021.
Η αναλύτρια του οίκου βλέπει επίσης αυξημένες εισαγωγές LNG για τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Φιλιππίνες πρόκειται να ξεκινήσουν τις εισαγωγές και τη δυνατότητα επιστροφής της ζήτησης στη Βραζιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες