
Σε τροχιά για να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, εμφανίζεται ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Μέχρι το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 16%, σύμφωνα με έκθεση του Oxford Economics.
Κικίλιας: Αυξημένη κατά 15% φέτος η κρουαζιέρα
Το παγκόσμιο κλείσιμο τον Μάρτιο του 2020 βρήκε την κρουαζιέρα με ένα βιβλίο παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων κοντά σε επίπεδα ρεκόρ(113). Ακόμη και με καθυστερήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, πολλά από αυτά τα πλοία θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023 και το 2024.
Αύξηση του στόλου κατά 25% μεσοπρόθεσμα
Μερικά από αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη κυκλοφορήσει ενώ κάποιες άλλες παραγγελίες έχουν ακυρωθεί, αλλά σε γενικές γραμμές το βιβλίο παραγγελιών παραμένει αρκετά ενεργό, με 71 πλοία υπό παραγγελία. Πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια και θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κρουαζιέρας.
Η αύξηση του στόλου θα αντισταθμιστεί εν μέρει, από την απόσυρση κρουαζιερόπλοιων. Η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2025, αλλά η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί περίπου κατά 25% μεσοπρόθεσμα.
Ανοδος κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023
Η πρόσφατη άνοδος των κρατήσεων έχει περιορίσει τις ανησυχίες, καθώς η ζήτηση βρίσκεται σε ισχυρή τροχιά ανάκαμψης. Καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει επαναλειτουργήσει, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε ρεκόρ νέων κρατήσεων, κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία τον κλάδο όσον αφορά την πληρότητα των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Η οικονομική επιβράδυνση βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολλές προηγμένες οικονομίες να βρίσκονται σε ήπια ύφεση το 2023, η οποία κινδυνεύει να φρενάρει την ανάκαμψη της ζήτησης. Ωστόσο, η ζήτηση για ταξίδια παραμένει επί του παρόντος ανθεκτική, καθώς οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ταξίδια κρουαζιέρας.

Ανισορροπία στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων
Ο κύκλος ανάπτυξης της προσφοράς συνεπάγεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει όχι μόνο την πρόκληση της εκ νέου ανάφλεξης της ζήτησης κρουαζιέρας μετά την πανδημία, αλλά πρέπει επίσης να προσελκύσει σημαντικό αριθμό νέων κρουαζιερόπλοιων για να απορροφήσει νέους επιβάτες.
Ενώ περίπου 2.500 λιμάνια και προορισμοί φιλοξενούν δραστηριότητες κρουαζιέρας, η κατανομή των επισκέψεων στα λιμάνια διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος των πλοίων. Κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών αντιπροσωπεύουν το 16% της συνολικής χωρητικότητας κρουαζιέρας, αλλά επισκέπτονται μόνο 140 λιμάνια παγκοσμίως
Το 49% της δραστηριότητας μεγάλων πλοίων κρουαζίερας φέτος αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λιμάνια (Βαρκελώνη, Μαϊάμι, Μασσαλία, Ρώμη/Τσιβιταβέκια και Σαουθάμπτον).
Τα νέα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών θα αλλάξουν περαιτέρω τον συνδυασμό πλοίων και δρομολογίων που λειτουργούν. Ενώ τα πλοία που αποσύρθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν στην πλειοψηφία τους μεσαίου μεγέθους, τα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγούνται από την αρχή της πανδημίας αντιπροσωπεύουν τα δύο ακραία τμήματα της αγοράς, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Αυτό το νέο μείγμα θα επηρεάσει τις επιλογές δρομολογίων και λιμανιών τα επόμενα χρόνια.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες