
Η Tesla έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή: μια εποχή στην οποία ο Ιλον Μάσκ κάνει τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να χάσουν τον ύπνο τους.
Στη δεκαετία που μεσολάβησε από το λανσάρισμα του Model S, η Tesla μάζευε πελάτες κυρίως από παίκτες πολυτελείας με επικεφαλής τις BMW και Mercedes-Benz, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg. Ενώ ο Μασκ είχε φιλοδοξίες να «χτυπήσει» τους μαζικούς κατασκευαστές με το Model 3 των 35.000 δολαρίων, κατέληξε να χρεώνει πάρα πολλά – πρώτα από ανάγκη για να κρατήσει την Tesla ζωντανή και στη συνέχεια επειδή ο ίδιος και η ευρύτερη βιομηχανία αντιμετώπιζαν περιορισμούς στην παραγωγή.
Tesla: Κατώτερα των εκτιμήσεων τα αποτελέσματα τριμήνου
Η Tesla άνοιξε δύο νέα εργοστάσια, διπλασιάζοντας την έκταση του εργοστασίου αυτοκινήτων της. Με τον Μασκ αποφασισμένο να επεκταθεί και να ανησυχεί λιγότερο για τα κέρδη, τα αφεντικά της Ford και της Renault αρχίζουν να νιώθουν νευρικότητα.
«Πόλεμοι τιμών ξεσπούν παντού», δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο Ντιτρόιτ, προσθέτοντας ότι η Renault εξετάζει τον τρόπο τοποθέτησης των μοντέλων της. «Ποιος θα έκλεινε τα μάτια για την ανάπτυξη;»

Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν θα είναι εντελώς απρόσβλητοι από την πίεση στην τιμολόγηση – η Mercedes έκοψε τα αυτοκόλλητα στα EVs της στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους. Αλλά τα γερμανικά στελέχη ήταν ανυποχώρητα σχετικά με την απροθυμία τους να ακολουθήσουν τον Μασκ στο να διακυβεύσουν την αξία της μάρκας.
Όπως και να έχει, ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, φαίνεται να είναι σε επιφυλακή, επειδή αυτή η στρατηγική αποδίδει καρπούς. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη ότι τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ήταν ισχυρότερα του αναμενόμενου, χάρη στην ευέλικτη τιμολόγηση.
«Η Tesla δεν θυσιάζει μόνο τα περιθώρια κέρδους των EV για να επιτύχει τις φιλοδοξίες της για τον όγκο. Σε κάποιο βαθμό, βάζει στο βωμό και την υπεραξία και την αξία του εμπορικού σήματος που έχει δημιουργήσει» εξηγεί ο Daniel Roeska, Ευρωπαίος αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein.
Οι μειώσεις του Μασκ ήταν δραματικές και γρήγορες. Στις ΗΠΑ, η Tesla έχει κατεβάσει την τιμή εκκίνησης του best-seller Model Y sport utility vehicle έως και 29% μέσα σε τρεις μήνες.
Αυτό είναι ένα ζήτημα για τη Ford, η οποία πρόσφατα έκανε έκπτωση στο Mustang Mach-E SUV της κατά μέσο όρο περίπου 4.500 δολάρια για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε τη General Motors Co. ως η νούμερο 2 πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, παραμένει πολύ πίσω από την Tesla.
Ο Μασκ έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό για να καλύψει τη διαφορά από τη Ford που στερείται οικονομιών κλίμακας, με την εταιρεία να προβλέπει ζημίες ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος για τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Renault σκοπεύει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από τη Ford – όχι μόνο διαχωρίζοντας τις δραστηριότητές της στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά σχεδιάζοντας μια αρχική δημόσια προσφορά για τις δραστηριότητές της στα plug-in αυτοκίνητα και στο λογισμικό. Η ναυαρχίδα της μάρκας Renault χαρακτήρισε την τιμή της Tesla ως προφανή πρόκληση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και οι επενδυτές πούλησαν τις μετοχές της γαλλικής εταιρείας την Πέμπτη παρά τις ισχυρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια