Εντείνεται η αγωνία για το μέλλον της ΑΝΕΚ καθώς εκκρεμεί ακόμη η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση της με την Attica Group ενώ από την άλλη τα οικονομικά αποτέλεσμα της Χανιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας επιδεινώθηκαν στη χρήση του 2022, όπως η ίδια η διοίκησης της ανακοίνωσε.
Παράλληλα η διοίκηση της ΑΝΕΚ επισημαίνει ότι «η εν λόγω συμφωνία (σ.σ. συγχώνευσης Attica-ANEK) κρίνεται επιβεβλημένη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ: Επιβεβλημένη η υλοποίηση συγχώνευσης με την Attica Group
Το πρόβλημα που εντοπίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι είναι ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) δεν αναμένεται πριν από το φθινόπωρο και ως τότε η ΑΝΕΚ πρέπει να επιβιώσει. Ωστόσο όπως επεσήμανε και η ίδια η εταιρεία στη έκθεση του διοικητού συμβουλίου για τη χρήση 2022 « λόγω των ζημιών της χρήσης 2022 συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου ΑΝΕΚ, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ.».
Σε άλλο σημείο έκθεση του ΔΣ σημειώνει ότι «τα τελευταία χρόνια λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων η ρευστότητα της Εταιρείας έχει επιδεινωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης και των τρεχουσών υποχρεώσεών της. Η αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης προϋποθέτει την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού με τη διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την ATTICA».
Η ΕΑ εξετάζει με περισσή επιμέλεια την υπόθεση ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περίπτωση συγχώνευσης Attica-ANEK αφορά δυο εταιρείες που έχουν ήδη πολλά χρόνια κοινή εμπορική πολιτική στο πλαίσιο κοινοπραξίας που έχουν συστήσει, αλλά αφορά κυρίως την διάσωση μια επιχείρησης η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα. Σε αυτήν την περίπτωση το δίκαιο περί ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει, σύμφωνα με τις «κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζόντιων συγκεντρώσεων» ότι η επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.
Επίσης για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της «προβληματικής επιχείρησης» πρέπει «να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: πρώτον, η φερομένη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Δεύτερον, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τρίτον, αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά». Και οι τρεις προϋποθέσεις συντρέχουν στην περίπτωση της ΑΝΕΚ
Τέλος να σημειωθεί ότι οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου της ΑΝΕΚ στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 269,5 εκατ. έναντι € 260,1 εκατ. στις 31.12.2021 και είναι προσαυξημένες με τους ανεξόφλητους τόκους της χρήσης 2022, ενώ οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 34,5 εκατ. έναντι € 30,1 εκατ., ένα χρόνο πριν.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό