Το 2022 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς μετά από τέσσερες διαδοχικές χρονιές άλλαξαν οι συσχετισμοί αναφορικά με τις περισσότερες πωλήσεις ανά τον κόσμο.

Πώς η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να εκτινάξει την ενεργειακή ζήτηση

Από το 2018 έως το 2021 την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων είχε η Tesla, ωστόσο πέρυσι είδε να την προσπερνάει μια κινεζική εταιρεία και συγκεκριμένα η Byd. Η εν λόγω εταιρεία είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με τις προοπτικές ανάπτυξής τους να έχουν αρχίσει να διαφαίνονται κάποια χρόνια πριν.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι ο μεγαλύτερος επενδυτής στον κόσμο, ο Γουόρεν Μπάφετ, έχει επενδύσει στη Byd ακριβώς επειδή διέκρινε αυτές τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας.

Οι πωλήσεις το 2022

Το 2022 μια χρονιά στην οποία συνολικά αγοράσθηκαν 7,68 ηλεκτρικά οχήματα αναλογώντας στο 14% των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων, η Byd κατέγραψε 1.875.549 πωλήσεις σε ηλεκτρικά και plug-in οχήματα, έναντι 1.314.330 οχημάτων της Tesla (της οποία όμως τα οχήματα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα). Στην τρίτη θέση βρέθηκε η γερμανική Volkswagen με 831.844 πωλήσεις, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η ιαπωνική Toyota, κατέγραψε μόλις 130.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σε σχέση με το 2021, η Byd τριπλασίασε τις πωλήσεις, αναλογώντας σε αυτήν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2022, σε μια χρονιά που εισχώρησε στις αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Ισραήλ και της Ταϊλάνδης. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία προσφάτως εισήλθε στις αγορές του Μεξικό, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ επόμενος στόχος είναι η αγορά της Ιταλίας.

Η εντυπωσιακή της πορεία όμως δεν περιορίζεται στις πωλήσεις. Η Byd κατασκευάζει τις δικές της ηλεκτρικές μπαταρίες για τα οχήματά της, όπως και τους δικούς της ημιαγωγούς, κάτι που την καθιστά περισσότερο ανεξάρτητη σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Επί του παρόντος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών μπαταριών στον κόσμο με μερίδιο στην παγκόσμια αγορά της τάξεως του 16,1%, πίσω μόνο από την Amperex της οποίας το μερίδιο ανέρχεται στο 33,4%.

Η ταχεία της ανάπτυξη δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί απουσία εργατικού δυναμικού κι έτσι πέρυσι συνολικά οι εργαζόμενοί της ανήλθαν στους 570.060. Ένα νούμερο άκρως εντυπωσιακό, αν αναλογισθεί κανείς ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο η ιαπωνική Toyota απασχολεί συνολικά περί των 200.000 εργαζομένων λιγότερους, με την Tesla ακόμη λιγότερους περί των 128.000.

Η «ελκυστικότητα» της Byd

Τι έχει κάνει όμως την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία τόσο ελκυστική στους καταναλωτές; Οι τιμές των αυτοκινήτων της, οι οποίες σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών της βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα.

Η τιμή για τη βασική έκδοση του Seagull της Byd ξεκινάει από τα 10.400 δολάρια, επίπεδο που απέχει παρασάγγας από τα σχεδόν 50.000 δολάρια που πωλείται το Model 3 της Tesla. Το Seagull διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 55 KW, έχει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 128 χλμ/ώρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green