Tα ηλεκτρικά οχήματα και άλλες τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στη Γαλλία έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί να διατηρήσει την υπάρχουσα πυρηνική ισχύ της δήλωσε την Τετάρτη ο πάροχος δικτύου RTE.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον Μάρτιο έναν νόμο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν C02 το 2035.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια τόσο για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και για τις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής μπαταριών που χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή τους. Η παραγωγή συνθετικών αεροπορικών καυσίμων βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αύξηση χρήσης ενέργειας κατά 10 τεραβατώρες ετησίως
Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιθανό να αυξάνεται κατά σχεδόν 10 τεραβατώρες (TWh) ετησίως κατά μέσο όρο την επόμενη δεκαετία, σε μεταξύ 580 και 640 TWh, το 2035, αναφέρει η έκθεση RTE για το κλίμα και την ενέργεια.
Να σημειωθεί ότι το 2022, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είχε περιοριστεί στις 452,8 TWh, καθώς ήταν ένα έτος κρίσης με την Ευρώπη να προσπαθεί να περιορίσει την ενεργειακή της ζήτηση για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του πολέμου της Ουκρανίας, με τα πυρηνικά εργοστάσια της Γαλλίας να υπόκεινται σε ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο συντήρησης, που σημαίνει ότι η ενεργειακή της παραγωγή μειώθηκε σε χαμηλό 34 ετών.
Η ζήτηση παρέμεινε κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και μόνο από το 2025 η έκθεση προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης θα ανταποκρίνεται στα επίπεδα που παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν κατασκευάστηκαν πολλές νέες μονάδες πυρηνικής ενέργειας ώστε να ανταποκριθεί η προσφορά ενέργειας στη ζήτηση.
«Αυτό υπογραμμίζει το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει το γαλλικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας», ανέφερε η έκθεση.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2035, η RTE προβλέπει κατά μέσο όρο 350 TWh διαθεσιμότητας πυρηνικής ενέργειας ετησίως.
Ένας νέος αντιδραστήρας Flammanville 3, που αναμένεται να αρχίσει να παράγει στο τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω καθυστερήσεις, θα προσθέτει 10 TWh ετησίως.
Ωστόσο, η έκθεση αναφέρει ότι η Γαλλία θα χρειαστεί και στους άλλους αντιδραστήρες της χώρας, να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους στα 60 χρόνια, κάτι που εξετάζει η ASN.
Η πυρηνική ενέργεια συνήθως προμήθευε περίπου το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας και θα παραμείνει κυρίαρχη ως προς το μερίδιό της, αλλά και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αυξηθούν. Η χερσαία αιολική και ηλιακή ενέργεια αναμένεται να κυριαρχήσουν στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030. Η υπεράκτια αιολική ενέργεια αναμένεται να ξεπεράσει ως η κύρια πηγή ανάπτυξης μεταξύ 2030 και 2035.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος