Την ευκαιρία να αποκτήσει ρευστότητα επαναφέροντας σε κερδοφόρα πορεία τη δραστηριότητα στις Σκανδιναβικές χώρες βλέπει στα ισχυρά οικονομικά μεγέθη της Κωτσόβολος ο βρετανικός όμιλος Currys, ανακοινώνοντας την πώληση της ελληνικής του θυγατρικής.

Με 93 καταστήματα στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο η Κωτσόβολος θεωρείται στην παρούσα φάση το πιο αποδοτικό asset της Currys, μιας και ουσιαστικά αποτελεί τη μοναδική θυγατρική της με σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορία, όταν πρωτίστως στην Σκανδιναβική αγορά και δευτερευόντως στην αγορά της Αγγλίας και της Ιρλανδίας οι Βρετανοί λιανέμποροι έχουν δεχθεί σημαντική πίεση λόγω της μειωμένης καταναλωτικής δαπάνης.

Αντίθετα, η Κωτσόβολος έχει βρει τη μαγική φόρμουλα για να εξελιχθεί σε μια γιγάντια αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που έχει μπει στα σπίτια των περισσότερων Ελλήνων, «γράφοντας» συνεχώς κέρδη και η Currys θέλει να εισπράξει την υπεραξία.

Γ. Βασιλάκος: Τι λέει αποκλειστικά στον ΟΤ για την πώληση της Κωτσόβολος

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει οβρετανικός όμιλος για την προηγούμενη χρήση (1/5/2022-30/4/2023), οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία είχαν υποχωρήσει 7%, στη Σκανδιναβία 10% ενώ στην Ελλάδα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 12%.

Μάλιστα, στο δεύτερο εξάμηνο (Νοέμβριος 2022-Απρίλιος 2023) τα έσοδα της ελληνικής αλυσίδας βελτιώθηκαν έτι περαιτέρω, με την αύξηση των πωλήσεων σε ίδια καταστήματα να διαμορφώνεται σε 20% από 4% στο πρώτο εξάμηνο συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρονιάς.

Τι εξετάζεται

Στους 2.935 εργαζόμενους της Κωτσόβολος η πρόθεση του μητρικού ομίλου να βάλει πωλητήριο στην ελληνική θυγατρική του θα ανακοινωθεί σήμερα, ενώ πληροφορίες από πηγές κοντά στην Κωτσόβολος η Currys φέρεται να εξετάζει διάφορα σενάρια.

Ανάλογα με τις προσφορές, η πρώτη επιλογή αφορά την πώληση του 100% της ελληνικής αλυσίδας, ενώ δεν αποκλείεται να κριθεί συμφέρον για τον βρετανικό όμιλο η είσοδος στρατηγικού επενδυτή που θα αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών. Ωστόσο εάν η αναζήτηση αγοραστή δεν αποδώσει τα αναμενόμενα ο έλεγχος της Κωτσόβολος θα παραμείνει στον όμιλο Currys.

Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες αποφάσεις θα έχουν ληφθεί μέχρι το τέλος του 2023.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η JP Morgan και η Citigroup «τρέχουν» τη διαδικασία της αξιολόγησης των επιλογών και της αναζήτησης αγοραστών.

Ο  όμιλος Currys διαθέτει συνολικά ένα δίκτυο 829 καταστημάτων σε 7 χώρες και πάνω από 35.000 υπαλλήλους. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία δραστηριοποιείται με την επωνυμία Currys, στις σκανδιναβικές χώρες με το όνομα Elkjøp και στην Ελλάδα με την Κωτσόβολος.

 «Κωτσόβολος – Χωρίς Λεφτά»

Η Κωτσόβολος ήταν από τις πρώτες ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις που επένδυσε στη διαφήμιση, ενώ καθιέρωσε και τις πωλήσεις με δόσεις.

Οι καταναλωτές μπορούσαν να αγοράσουν με δόσεις προϊόντα όπως ραδιόφωνα και κουζίνες, που θεωρούνται απαραίτητα για τον εξοπλισμό κάθε μοντέρνου νοικοκυριού έπειτα από τον σταδιακό εξηλεκτρισμό.

Η εποχή Παράβαλου

Η πιο δυναμική εποχή ανάπτυξης της εταιρείας ξεκινάει στο τέλος της δεκαετίας του ’70.

Και ο λόγος ήταν ο Μαρίνος Παράβαλος, ο άνθρωπος που ταυτίστηκε με την καθιέρωση και την εκτόξευση της αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, όταν το 1979 εξαγόρασε το 56% της επιχείρησης αναλαμβάνοντας και τη διοίκηση.

Τότε το κεντρικό σλόγκαν ήταν το «Κωτσόβολος – Νέα Γενιά – Αριστείδου 9» και καθιερώθηκε η δωρεάν μεταφορά των προϊόντων που αγόραζαν οι καταναλωτές, ενώ ήταν το πρώτο κατάστημα που άρχισε να δέχεται την πληρωμή με πιστωτικές κάρτες.

Ο Παράβαλος εξαγόρασε το 100% της Κωτσόβολος δύο χρόνια αργότερα και το 1980 η εταιρεία έγινε ανώνυμη.

Το 1989 μετρούσε ήδη 5 καταστήματα: στην Αθήνα, στο Περιστέρι, στη Νέα Ιωνία, στη Λεωφόρο Μεσογείων και στην Καλλιθέα.

Ο Φουρλής και η επέκταση

Tον Ιανουάριο του 1993 η Φουρλής Trade ΑΕΒΕ εξαγόρασε το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ, ξεκινώντας ένα νέο κύκλο ανάπτυξης με το δίκτυό της να επεκτείνεται ραγδαία με 25 νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Την επόμενη χρονιά, που αποδείχθηκε σταθμός στην πορεία της, καθώς επεκτάθηκε εκτός ελληνικών συνόρων.

Το 1998 εξαγοράστηκε η ιστορική αλυσίδα Ράδιο Αθήναι, ενώ είχε προηγηθεί τον Δεκέμβριο του ’97 η δημιουργία της One Way Technostores. Το 1999 η Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ μπήκε στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Εποχή Dixons

Τον Μάιο του 2000, έχοντας κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός κολοσσού της διεθνούς αγοράς, ξεκίνησε τη συνεργασία με τον βρετανικό όμιλο Dixons, από τον οποίο εξαγοράστηκε πλήρως το 2005.

Παράλληλα, η εταιρεία μπαίνει στην ηλεκτρονική αγορά με online καταστήματα αλλά επεκτείνει και τη φυσική της παρουσία με νέα ιδιόκτητα καταστήματα και με το σύστημα Franchise. Τα καταστήματά της ανακαινίζονται στα διεθνή πρότυπα του ομίλου Dixons φέρνοντας πρώτη στην αγορά ένα ολοκαίνουργιο concept για MegaStores. Παρουσιάζει καινοτόμες υπηρεσίες όπως το total support για την κάλυψη των συσκευών, φέρνει πρώτη στην αγορά κορυφαία προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας όπως η τηλεόραση 3D απεικόνισης και δραστηριοποιείται με επιτυχία στην εξυπηρέτηση εταιρικών πελατών (B2B).

Η εταιρεία συνεχίζει τις αναπτυξιακές της κινήσεις όλη τη δεκαετία 2010 – 2020, ενώ για τη διετία 2022 – 2023 οι επενδύσεις της Κωτσόβολος θα ξεπεράσουν τα 26 εκατ. ευρώ, όπως είχε  προαναγγείλει πέρυσι το καλοκαίρι ο CEO της αλυσίδας Γιάννης Βασιλάκος. Μεταξύ αυτών και το νέο Logistics Center που σχεδιάζει η εταιρεία στο Θριάσιο Πεδίο, έκτασης 56.000 τ.μ.. Το έργο αυτό έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Υπερταμείο: Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται…
Επιχειρήσεις |

Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου

Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές