Την τελευταία δεκαετία, η Κέιτ έλαβε μέρος σε 19 γάμους. Με τους γάμους ήρθαν και οι προσδοκίες. Υπάρχουν τα ασορτί φορέματα και παπούτσια, φυσικά, και τα δώρα. Αλλά υπήρξαν επίσης πάρτι αρραβώνων και τα ταξίδια προς τους τόπους τέλεσης των γάμων. Και βέβαια και τα μπάτσελορ πάρτι. Η 31χρονη millennial έχει ταξιδέψει για τουλάχιστον επτά από αυτά, σε δημοφιλείς προορισμούς όπως το Όστιν, το Νάσβιλ, το Παλμ Σπρινγκς και το Σαν Ντιέγκο.
«Έχω χτυπήσει όλα τα μεγάλα», αστειεύεται η Κέιτ. Αν και τώρα κερδίζει περίπου 70.000 δολάρια ετησίως δουλεύοντας σε έναν δημιουργικό τομέα και είναι αρκετά επιμελής στον προϋπολογισμό της, αυτό δεν συνέβαινε στα 20 της. Τότε, ήταν πιο «οικονομικά ανεύθυνη», ενώ κέρδιζε περίπου 45.000 δολάρια ετησίως—λιγότερα από πολλούς από τους φίλους της και σίγουρα δεν ήταν αρκετά για να ξοδέψει χιλιάδες δολάρια σε πολλές αποδράσεις το Σαββατοκύριακο, κάθε χρόνο.
Ωστόσο, η Κέιτ, που ζήτησε να αποκρύψουν το επώνυμό της για να μην προσβάλει κανέναν από τους φίλους της που θα μπορούσαν να διαβάσουν αυτό το άρθρο, πήγε στους γάμους πληρώνοντας αεροπορικά εισιτήρια, διαμονές Airbnb, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, εορταστικά δείπνα κ.λπ. Υπολογίζει ότι έχει ξοδέψει 18.000 δολάρια σε γάμους και εκδηλώσεις άλλων ανθρώπων όλα αυτά τα χρόνια – με περίπου 8.000 έως 10.000 δολάρια από αυτά να συγκεντρώνονται στο χρέος της πιστωτικής κάρτας της.
Πολλοί millennials μπορούν να έχουν κοινή μοίρα με την Kέιτ. Καθώς η γενιά αυτή έχει ενηλικιωθεί, παντρεύτηκε, έκανε παιδιά και έκλεισε τα 30 (και μετά τα 40), εκδηλώσεις όπως μπάτσελορ πάρτι, γάμοι, ακόμη και πάρτι γενεθλίων έγιναν πιο χλιδάτες και απολαυστικές δραστηριότητες. Αυτό που συνεπαγόταν μια βραδινή έξοδο και ίσως μια βόλτα με λιμουζίνα έχει μετατραπεί σε διανυκτερεύσεις σε όλη τη χώρα.
Τι έχει να πει ο Μαρξ για το σημερινό χάος – Από την Τεχνητή Νοημοσύνη μέχρι την άνοδο της Κίνας
“Αν κοιτάξω πίσω όταν οι μεγαλύτεροι φίλοι μου, τα μεγαλύτερα αδέρφια μου ήταν στα είκοσί τους, το έκαναν αυτό; Απολύτως όχι. Δεν ταξίδεψαν έτσι, δεν είχαν την προσδοκία να τα κάνουν όλα αυτά”, λέει. «Ακόμα και από τον πρώτο γάμο που πήγα πριν από 10 χρόνια μέχρι σήμερα, είναι μια διαφορετική προσδοκία».
Γενιά του… χρέους
Και για πολλούς, οι προσδοκίες μπορεί να οδηγήσουν σε συσσώρευση… χρέους. Στην πραγματικότητα, άτομα τριάντα ετών συσσώρευσαν ένα ρεκόρ χρέους άνω των 3,8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων έως το τέλος του 2022—αυξημένο κατά 27% από το 2019, σύμφωνα με την Federal Reserve Bank της Νέας Υόρκης. Πολλά από αυτά είναι χρέη στεγαστικών δανείων. Αλλά ένα άλλο σημαντικό μέρος είναι το χρέος των πιστωτικών καρτών και είναι σε άνοδο – οι millennials έχουν μέσο υπόλοιπο πιστωτικών καρτών 6.750 δολάρια, 26% υψηλότερο από τον μέσο όρο πριν από τρία χρόνια, ανέφερε η Wall Street Journal. Οι «τριάντα και κάτι» έχουν επίσης τα υψηλότερα ποσοστά καθυστερήσεων στην πληρωμή των πιστωτικών καρτών σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα, σύμφωνα με την Fed της Νέας Υόρκης και την Liberty Street Economics.
Φυσικά, οι εορτασμοί γενεθλίων και τα υπερβολικά μπάτσελορ πάρτι δεν φταίνε για το αυξανόμενο υπόλοιπο χρέους μιας ολόκληρης γενιάς. Πολλά από αυτά μπορούν να αποδοθούν σε παράγοντες πέρα από τον έλεγχο του κάθε millennial, όπως το αυξανόμενο κόστος ζωής, το εξωφρενικό κόστος φροντίδας των παιδιών, το τεράστιο χρέος των φοιτητικών δανείων, τα αυξανόμενα επιτόκια πιστωτικών καρτών και το γεγονός ότι πολλοί βρίσκονται στο στάδιο της ζωής τους αγοράζοντας ακριβά πράγματα, όπως ένα σπίτι ή ένα αυτοκίνητο. Οι Millennials δεν είναι επίσης οι πρώτοι που βιώνουν το FOMO (Fear of Missing Out ή «φόβος μην χάσεις το τι συμβαίνει»). Αλλά η κοινωνική πίεση που αντιμετωπίζουν για να παρακολουθήσουν όλες αυτές τις εκδηλώσεις-ορόσημο είναι πραγματική και το κόστος αυξάνεται, λέει ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής της Bankrate.
Βιωματικές δαπάνες
Οι βιωματικές δαπάνες είναι πιο σημαντικές για τις νεότερες γενιές και πιθανότατα ευθύνεται για ένα σημαντικό μέρος του αυξανόμενου χρέους τους. Ειδικά τα lockdown μετά την COVID-19, η ζήτηση για εμπειρίες—από τις συναυλίες της Taylor Swift έως τα καλοκαιρινά ταξίδια—έχει αυξηθεί δραματικά και δεν έχει υποχωρήσει ακόμη αυτή η τάση. “Φαίνεται να είναι μια αυξανόμενη τάση. Υπάρχει κάτι για σχετικό με τη γενιά αυτή”, λέει ο Rossman, σημειώνοντας ότι η Gen Z αντιμετωπίζει ήδη τις ίδιες πιέσεις δαπανών. «Οι νέοι αγαπούν τις εμπειρίες».
Ωστόσο, ενώ είναι εύκολο να συμπονείς για τα φοιτητικά δάνεια ή τον πληθωρισμό, υπάρχει κάτι που σε τραβάει να μην μπορείς να δηλώσεις πως δεν έχεις τη δυνατότητα να ανταπεξέλθεις οικονομικά στο brunch γενεθλίων του καλύτερου φίλου σου που είναι πιο δύσκολο να το εκφράσεις με λόγια, λέει η Kέιτ. «Γιατί κανείς δεν είχε ποτέ τη γενναιότητα να πει «παιδιά δεν μπορώ να το κάνω αυτό». Δεν είναι καλή η κατάλληλη χρήση των χρημάτων μου», λέει.
Κατηγορήστε τα social media, λέει η Kέιτ. Ανάμεσα στα ταξιδιωτικά του TikTok με εργένηδες προορισμούς και στις ροές του Instagram που είναι γεμάτες με διάφορες εκδηλώσεις, υπάρχει πίεση για τη δημιουργία και την παρακολούθηση ολοένα και περισσότερων εκδηλώσεων που γίνονται μια φορά στη ζωή. «Τα πάντα πρέπει να “αρμέγονται” στον νιοστό βαθμό για οποιοδήποτε γεγονός ορόσημο», λέει.
Ωστόσο Η Κέιτ παραδέχεται πως ενώ διασκέδασε στα ταξίδια στα και τις εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχε, σήμερα έχει μετανιώσει, αναφέροντας πόσο πιο μεγάλες θα μπορούσαν να είναι οι αποταμιεύσεις της για τη συνταξιοδότησή της αν πραγματοποιούσε λιγότερα ταξίδια.
Η Κέιτ ενθαρρύνει σήμερα τους άλλους ανθρώπους «να μην φοβούνται να είναι το άτομο που θα συζητήσει σχετικά με το χρηματικό κόστος για όλα αυτά». Αν και μπορεί να φαίνεται τρομακτικό, λέει ότι είναι πιθανό και άλλα μέλη της ομάδας να νιώθουν το ίδιο, αλλά δεν έχουν ακόμα το θάρρος να πουν κάτι. Εάν ένας φίλος σάς προσβάλει ή σας ενοχοποιήσει, «κάντε μια αναθεώρηση των φίλων σας», λέει η Κέιτ. Κανείς δεν πρέπει να ντρέπεται από έναν πραγματικό φίλο.
Καθώς μεγαλώνει, η Κέιτ δηλώνει πως οι συζητήσεις γύρω από τέτοιες εκδηλώσεις έχουν αλλάξει. Υπάρχει λιγότερη πίεση ώστε η γενιά της να δείχνει ότι έχει την πολυτέλεια να κάνει τα πάντα, ενώ στην πραγματικότητα δεν την έχει….
Πηγή: Fortune.com
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης