
Νέα πρόταση για να αποφευχθούν οι αυξήσεις 12% για το 2023 στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κατεβάζουν οι παραχωρησιούχοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την πολιτική ηγεσία να αναμένει την εισήγηση στο πλαίσιο της εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Οι συζητήσεις διεξάγονται ανάμεσα στο υπουργείο και τους τέσσερις ομίλους που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχωρήσεων. Η πρόταση των επιχειρηματικών ομίλων δεν αποκλείεται να φτάσει στο ΥΠΟΜΕΔΙ τις επόμενες ώρες.
Παραδοχή
Πάντως, αξιωματούχοι του υπουργείου παραδέχονται ότι σε αντίθεση με το τι έχει γίνει και επιδιώκεται στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν αποφευχθεί σημαντικές αυξήσεις στο σύνολο των μεταφορικών υποδομών, δηλαδή και στο κόστος μετακίνησης που έχει πυροδοτηθεί από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.
Επίσης οι ίδιοι κύκλοι παραδέχτηκαν ότι οι αυξήσεις τα τέλη των διοδίων έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος.
Στα τρία το κόστος
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δείχνει να κάνει ένα βήμα πίσω, με αρμόδιους αξιωματούχους του να σημειώνουν ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να μοιράσει το κόστος στα τρία, δηλαδή μεταξύ των παραχωρησιούχων, του δημοσίου και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων. Φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα την πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ για μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24%, επιβαρύνοντας με τον τρόπο αυτό τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις
Πηγές του υπουργείου θέτουν ως προϋπόθεση η μείωση να μη συνοδευτεί με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις της τάξης των 40 με 45 εκ. ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων σε όλο το 2023.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν επίσης ότι στόχος είναι η μικρότερη επιβάρυνση των χρηστών από τις αυξήσεις στα διόδια. Δείχνουν δε, την περίπτωση της Πορτογαλίας όπου τα διόδια αυξήθηκαν αλλά τμηματικά με τη μετακύλιση του κόστους στα επόμενα έτη.
Αντίστοιχη συζήτηση φέρεται να γίνεται και στην ελληνική περίπτωση αλλά χωρίς να γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού