Εάν διάβασα καλά το ρεπορτάζ για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την υπουργική απόφαση για τη διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, το δικαστήριο έκρινε ότι είναι σύννομη η υποχρέωση μιας επίκλησης λόγων θρησκευτικής συνείδησης, θεωρώντας ότι μόνο έτσι μπορεί να παρακαμφθεί η επιβαλλόμενη από τον νόμο και το Σύνταγμα υποχρέωση της παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Θέλω να σταθώ στην υποχρέωση επίκλησης λόγων θρησκευτικής συνείδησης.
Γιατί αυτό γεννά το ερώτημα τι θα γίνει με όσους στερούνται θρησκευτικής συνείδησης, καθώς τόσο η αθεΐα όσο και ο αγνωστικισμός παραπέμπουν όχι σε μια διαφορετική από την «επικρατούσα» θρησκευτική πίστη, αλλά στην απουσία πίστης και στην απουσία θρησκευτικής συνείδησης.
Γιατί θα πρέπει να επικαλεστούν κάτι που δεν ισχύει και γιατί η δική τους συνειδησιακή επιλογή να μη λαμβάνεται υπόψη και να αντιμετωπίζεται ως παραλλαγή θρησκευτικής συνείδησης;
Γιατί δεν μπορεί να γίνει δεκτή η πρόταση που έχει γίνει η επίκληση να είναι γενικά για «λόγους συνείδησης» που καλύπτει τόσο τους άθεους και αγνωστικιστές όσο και πιστούς άλλων θρησκευμάτων;
Την ίδια ώρα εξακολουθούμε να μην αντιμετωπίζουμε το πραγματικό πρόβλημα με το μάθημα των Θρησκευτικών, που όσο παραμένει προσανατολισμένο στη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση στην «επικρατούσα θρησκεία» γεννά το ερώτημα της απαλλαγής για συνειδησιακούς λόγους. Και αυτό γιατί η γνώση των θρησκειών, η εξοικείωση με τα θρησκευτικά δόγματα, ξεκινώντας προφανώς από την Ορθοδοξία αλλά συνεχίζοντας και στις άλλες μεγάλες θρησκείες, αποτελεί ταυτόχρονα αναγκαία γνώση για την ιστορική διαδρομή και το παρόν της ανθρωπότητας, βοηθά την κατανόηση ενός μεγάλου τμήματος των ανθρώπινων πολιτισμικών και κοινωνικών πρακτικών, εξηγεί ιστορικές, κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις, και σίγουρα είναι ένας τρόπος για την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και την αλληλοκατανόηση των λαών. Σε τελική ανάλυση η επιβίωση του θρησκευτικού αισθήματος, σε παγκόσμια κλίμακα, δείχνει ότι αυτό αποτελεί μια υπαρξιακή ανάγκη που δεν περιμένει ένα σχολικό μάθημα για να βρει τον δρόμο της.
Latest News
Η Ευρώπη πότε θα συζητήσει για την Ευρώπη;
Η Ευρώπη αδυνατεί να κάνει μια σοβαρή συζήτηση για το μέλλον της
Η τιμή της πατάτας
Πώς αντιμετωπίζεται και αυτή η ακρίβεια;
Το πιο σημαντικό κεφάλαιο
Παρασυρόμαστε από την γκρίνια και τη μεμψιμοιρία των καθημερινών προβλημάτων
Οι αυταπάτες ως εργαλείο αποτυχίας
Οι αυταπάτες όταν γίνονται δεύτερη φύση, έχουν ενίοτε υψηλό και οδυνηρό για τους λαούς κόστος
Ανθρωπιστική κίνηση ή ληστεία;
Μέχρι τώρα έχουν κατασχεθεί ρωσικά περιουσιακά στοιχεία ύψους περίπου 300 δισ. δολαρίων που ήταν τοποθετημένα σε δυτικά τραπεζικά ιδρύματα κατά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία
Ο νέος ενεργειακός φαύλος κύκλος
Μπορεί η ενεργειακή κρίση να θεωρούμε ότι έχει ξεπεραστεί λόγω της μείωσης των τιμών, αλλά αυτός ο νέος κόσμος που δημιουργείται με τις τόσο εντυπωσιακές επενδύσεις δεν έχει βρει ακόμα την περπατησιά του
Η λάθος συζήτηση
Είναι πραγματικά υπέροχη… η συζήτηση για το πόσο πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες για την υγεία.
Το θέμα δεν είναι μόνο η ανάπτυξη
Το ρεπορτάζ των Financial Times απλώς είπε την αλήθεια για την κατάσταση στη χώρα
Πανεπιστήμια στην αγορά
Ο πραγματικός αθέμιτος ανταγωνισμός απέναντι στο δημόσιο πανεπιστήμιο
Γιατί είναι σημαντικό το ομόλογο;
Αυτές οι εκδόσεις είναι σχεδόν «υποχρεωτικές»