
Κονδύλια ύψους άνω των 7 δισ. ευρώ θα διατεθούν για έργα που προάγουν νέες, αναβαθμισμένες και βελτιωμένες ευρωπαϊκές υποδομές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, τις οδικές μεταφορές, τις εσωτερικές πλωτές οδούς και τους θαλάσσιους ή εσωτερικούς λιμένες. Τα έργα που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Επιλέξιμα θα είναι και έργα που ενισχύουν τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν για τη διευκόλυνση των εξαγωγών και των εισαγωγών της Ουκρανίας. Με την πρόσκληση αυτή, για πρώτη φορά, οντότητες από την Ουκρανία και τη Μολδαβία μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση για χρηματοδότηση από την ΕΕ, δεδομένου ότι φέτος υπογράφηκαν οι συμφωνίες σύνδεσης του ΜΣΕ με τις δύο αυτές χώρες.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων είναι η πρόσκληση με τον υψηλότερο προϋπολογισμό στο πλαίσιο του Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” 2021-2027. Καθιστούμε διαθέσιμα πάνω από 7 δισ. ευρώ για έργα που θα στηρίξουν ένα έξυπνο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε διασυνοριακά έργα μεταξύ των κρατών μελών. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε ένα ισχυρό μεταφορικό δίκτυο σιδηροδρόμων και εσωτερικών πλωτών και θαλάσσιων οδών, το οποίο θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα φέρει τους πολίτες πιο κοντά και θα προσδέσει την Ουκρανία και τη Μολδαβία στην ΕΕ.»
Τα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της εν λόγω πρόσκλησης θα βελτιώσουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα του δικτύου μεταφορών της ΕΕ. Η πρόσκληση καλύπτει επίσης έργα που βελτιώνουν την ανθεκτικότητα των μεταφορικών υποδομών έναντι των φυσικών καταστροφών. Οι επενδύσεις αυτές θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της εσωτερικής αγοράς για επιβάτες και εμπορεύματα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Αιτήσεις γίνονται δεκτές ως τις 30 Ιανουαρίου 2024.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος