
Τη δημιουργικότητά τους αναγκάζονται να επικαλεστούν οι retailers, καθώς βιώνουν τις επιπτώσεις της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων στους καταναλωτές.
Ήδη τα τελευταία στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή έδειξαν ότι ο πληθωρισμός παρέμεινε σταθερός τον Σεπτέμβριο, με τις τιμές να είναι κατά 3,7% μεγαλύτερες από την ίδια περίοδο του 2022. Αυτό ήταν το ίδιο ποσοστό με τον Αύγουστο μετά από μια πτώση τον Ιούλιο στο 3,2%. Κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται ταχύτερα από τον στόχο της Fed για επαναφορά του πληθωρισμού στο 2,0%.
Eurostat: Μείωση 1,2% στον τζίρο λιανεμπορίου της ευρωζώνης
Δεν είναι αυτό που νομίζεις
Παρόλο που οι αγοραστές πλήττονται, δεν είναι πάντα προφανές πώς ακριβώς η κρίση πλήττει το budget τους. Κι αυτό μπορεί να αφορά και τα προϊόντα που πωλούνται με μεγάλη έκπτωση – ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Walmart και σημερινό μέλος του διοικητικού συμβουλίου των εστιατορίων Hanes και Darden, Bill Simon, παρουσίασε πώς μπορούν οι καταναλωτές να εντοπίζουν πότε οι εκπτώσεις που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να περιμένουν δεν είναι τελικά τόσο σημαντικές όσο φαίνεται.
«Αν κοιτάξετε τις ιστοσελίδες της Amazon και της Walmart, υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα που συμβαίνουν», δήλωσε ο Simon στο «Fast Money». «Συνήθως λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 199 δολάρια” ή κάτι τέτοιο. Και τώρα λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 40% έκπτωση”. Αυτό που πρέπει όμως να γνωρίζουν όλοι, είναι ότι οι retailers χρησιμοποιούν ποσοστά όταν δεν είναι πραγματικά περήφανοι για την τιμή των προϊόντων τους».
Ένα ποσοστό έκπτωσης δεν σημαίνει ότι υπάρχει μια καλή συμφωνία μεταξύ των δύο μερών -πωλητή και αγοραστή-, αν η αρχική τιμή ήταν ήδη πολύ φουσκωμένη.
Η σελίδα της Walmart αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα της συγκεκριμένης στρατηγικής, όπου κυριαρχούν οι λέξεις «Προσφορές» και «έως και X%», που αποσκοπούν στο να αιχμαλωτίσουν τους καταναλωτές και να τους κάνουν να πιστέψουν ότι αγοράζουν ένα φθηνότερο προϊόν, χωρίς στην πραγματικότητα όμως να γνωρίζουν τη βασική τιμή.
Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης χρησιμοποιήσει άλλα τεχνάσματα για να προσαρμοστούν στην αύξηση των τιμών χωρίς να απομακρύνουν τους πελάτες. Ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν οπτικά μοτίβα για να ωθήσουν τους πελάτες τους να κάνουν κάτι που διαφορετικά δεν θα έκαναν, όπως ένα ρολόι αντίστροφης μέτρησης που συνήθως οδηγεί σε περισσότερες παρορμητικές αγορές. Οι μάρκες χρησιμοποιούν επίσης το «shrinkflation», όπου μειώνουν την ποσότητα του προϊόντος διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο της τιμής.
Μήπως ήρθε η ώρα για μια καταναλωτική παύση;
Ο Simon χρησιμοποίησε αυτή την τακτική ως παράδειγμα για το πώς οι καταναλωτές αρχίζουν να αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από πολλές πλευρές. Ενώ οι αγοραστές μπορεί να φαίνεται ότι πέφτουν στην παγίδα, τελικά θα συνειδητοποιήσουν ότι εξακολουθούν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και θα κάνουν πίσω.
Εκτός από τον πληθωρισμό, ο Simon σημείωσε ότι οι προεδρικές εκλογές του 2024, τα παγκόσμια μακροοικονομικά ζητήματα, οι γεωπολιτικές εντάσεις, τα επιτόκια και η αποπληρωμή των φοιτητικών δανείων είναι παραδείγματα επίκαιρων θεμάτων που κάνουν τον καταναλωτή να κουράζεται και να μην θέλει τελικά να ξοδέψει χρήματα.
«Αυτού του είδους η συσσώρευση προβλημάτων και δυσχερειών φθείρει τον καταναλωτή και τον κάνει να κουράζεται, παρόλο που μπορεί να μην είναι τόσο άσχημα όσο αισθάνεται», δήλωσε ο Simon. «Είναι μια πρόκληση, αλλά νομίζω ότι συνολικά, για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, υπάρχει λόγος για τον καταναλωτή να κάνει μια παύση».
Ενώ οι δαπάνες συνολικά παρέμειναν ισχυρές στην αρχή του έτους, ολοένα και περισσότερες είναι οι ενδείξεις ότι οι καταναλωτές αλλάζουν ή σχεδιάζουν να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και να δαπανούν συνειδητά και όχι απαραίτητα εξ ανάγκης λιγότερα χρήματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του τομέα αυτοκινήτων, μεγάλων και ογκωδών προϊόντα από τα Costco αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται σε χαμηλή τιμή.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια