
Στην μάχη για τη λειτουργία νέων καταστημάτων έχουν ριχτεί μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου. Η επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης παρά τη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τη δυσμενή συγκυρία θεωρείται κομβικής σημασίας, προκειμένου την ανάπτυξη των εργασιών τους.
«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη εξακολουθεί να μετράει πολύ στην πώληση ενός προϊόντος», σημειώνει έμπειρος παράγοντας της αγοράς που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Γιατί μένουν… στο ράφι επώνυμα και ακριβά προϊόντα [έρευνα]
Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως γιατί τα ενοίκια που ζητούνται σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας τείνουν να ξεφύγουν από κάθε λογική. Αποκαλυπτική ήταν πρόσφατη έρευνα της BNP Baribas, σύμφωνα με την οποία οι τιμές στα ενοίκια στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού διαμορφώνονταν στα 275 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία «υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα κενών χώρων σε περιοχές όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά και την οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη».
Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα, τα οποία αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους χρόνο με τον χρόνο, μετά το σοκ της πανδημίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Zara του ισπανού μεγιστάνα Ορτέγκα, η οποία μίσθωσε χώρους στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας στον Πειραιά.
Εκτός από το κατάστημα Zara και Zara Home, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Από τη Levi’s μέχρι την Pepco
Στο κυνήγι αναζήτησης νέων σημείων για την Levi’s έχει ριχθεί ο όμιλος του Σάμι Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σκανάρει τις εμπορικές πιάτσες, προκειμένου να βρει ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το διάσημο αμερικάνικο brand.
Το business plan που έχει σχεδιάσει το επιτελείου του Φάις προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία.
Επί ποδός βρίσκεται και η Jysk. Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων στοχεύει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου με πάνω από 70 καταστήματα. Ή και περισσότερα αν βρεθούν τα κατάλληλα σημεία σε πόλεις της περιφέρειας ή δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ήδη κατάστημα.
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα διατηρεί δίκτυο 57 σημείων.
Το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων προγραμματίζει εντός του επόμενου έτους και η Pepco ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Η πολωνική αλυσίδα, η οποία ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη 22 σημεία ενώ διερευνά και μη συνηθισμένες τοποθεσίες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες σε άλλες αγορές.
Ευκαιρίες εν μέσω κρίσης
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως το εμπόριο παρ’ όλες τις αντιξοότητες αποδεικνύεται ένας από τους ζωντανούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο υψηλός πληθωρισμός και η εκτόξευση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, προσθέτουν, λειτουργεί ανασταλτικά σε νέες επενδύσεις, ωστόσο δεν μπορεί να τις αναχαιτίσει ολοσχερώς.
«Ευκαιρίες πάντα θα παρουσιάζονται για όσους διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς…», σημειώνουν, προσθέτοντας πως πολλές κινήσεις γίνονται με το βλέμμα στο μέλλον.
Η πορεία των πωλήσεων πάντως μετά την λήξη των θερινών εκπτώσεων δεν είναι αναμενόμενη. Ο εμπορικός κόσμος ειδικά της πρωτεύουσας δηλώνει ελαφρά απογοητευμένος, παρότι παίρνει αρκετές ανάσες από την τουριστική «έκρηξη» της Αθήνας.
Όλοι πλέον προετοιμάζονται για τον Νοέμβριο και την Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων.


Latest News

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ