Νέο εγχειρίδιο για τους CEO γράφει ο Μr Chobani ή κατά κόσμον Χαμντί Ουλουκάγια. Ο Τούρκος  επιχειρηματίας που έχει αποκτήσει αμύθητα πλούτη πουλώντας… ελληνικό γιαούρτι στο εξωτερικό.

Ο ιδιοκτήτης της Chobani ξεκίνησε από από ένα αγροτόσπιτο της Τουρκίας. Κανείς δεν φανταζόταν ότι θα βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας επιχειρηματικής σκηνής. Μεγάλωσε στο κτήμα του πατέρα του που ήταν γεμάτο αγελάδες και μετανάστευσε από την Τουρκία στις ΗΠΑ σε ηλικία 22 ετών.

Chobani: «Πάγωσε» από τον Nasdaq ο Τούρκος που το παίζει Έλληνας με τα γιαούρτια

Όνειρό του ήταν να μάθει αγγλικά και να σπουδάσει σε μία σχολή επιχειρηματικών σπουδών.

Μια αγγελία φέρνει… αλλαγές

Η μεγάλη αλλαγή στη ζωή του, ήρθε όταν, μία μέρα τυχαία, διάβασε μία αγγελία. Ό ίδιος περιγράφει: «Μια κρύα μέρα του Ιανουαρίου του 2005, πήρα μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις της ζωής μου. Ήμουν στο δρόμο και προσπαθούσα να βρω αυτό το παλιό εργοστάσιο. Μια ημέρα πριν έλαβα μήνυμα στο email που έλεγε ότι είναι προς πώληση μονάδα γιαούρτιου.

Το εργοστάσιο ήταν τόσο παλιό, που οι ιδιοκτήτες νόμιζαν ότι δεν άξιζε τίποτα. Όταν μπήκα αυτό που έβλεπα ήταν οι άνθρωποι. 55 τον αριθμό. Η μόνη δουλειά ήταν να διαλύσουν και να το κλείσουν για πάντα. Αυτό που με στεναχώρησε περισσότερο εκείνη τη στιγμή, ήταν ότι αυτό δεν ήταν απλά ένα παλιό εργοστάσιο. Αλλά μια χρονομηχανή. Ένα μέρος όπου οι άνθρωποι έφτιαξαν τη ζωή τους, αλλά τώρα έκλεινε. Και η εταιρεία όχι μόνο εγκατέλειπε το γιαούρτι αλλά εγκατέλειπε αυτούς, λες και δεν ήταν αρκετά καλοί. Ήμουν τόσο θυμωμένος που ο CEO που ήταν τόσο μακριά, έβλεπε τα λογιστικά στοιχεία και έκλεινε το εργοστάσιο.

Τα spreadsheets είναι τεμπέλικα. Δεν λένε για τους ανθρώπους, δεν σου λένε για τις κοινότητες. Αλλά δυστυχώς σήμερα πολλές επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται σήμερα, με βάση τα λογιστικά στοιχεία. Μέχρι τον Αύγουστο του 2005 είχα τα κλειδιά του εργοστασίου. Το πρώτο που έκανα ήταν να προσλάβω 4 από τους 55 ανθρώπους.

Κάποιες φορές αναρωτιέμαι, τι θα μου έλεγαν εάν τους έλεγα ότι σε δυο χρόνια θα αρχίζαμε την παραγωγή γιαουρτιού, που δεν έχουν ξαναδεί οι Αμερικανοί και δεν έχουν γευτεί ποτέ πριν. Θα είναι πεντανόστιμο, και φυσικό. Και θα ξανά προσλάβουμε και τους 55 υπαλλήλους ή τους περισσότερους από αυτούς και μετά άλλους 100 και μετά άλλους 1000.

Εάν τους έλεγα βλέπετε αυτή την πόλη εκεί; Για κάθε έναν προσλαμβάνουμε άλλες 10 θέσεις εργασίας θα ανοίγουν στην τόπο. Η πόλη θα ξαναζωντανέψει. Σε αυτούς τους ίδιους ανθρώπους που εγκατέλειπαν, ήταν αυτοί που το ξαναέφτιαξαν 100 φορές καλύτερο».

Το εγχειρίδιο

Το brand Chobani δεν θα ήταν εκεί που είναι σήμερα χωρίς την ηγεσία του Ουλουκάγια, ο οποίος μεγάλωσε ως γιος αγρότη χωρίς κάποιο επιχειρηματικό υπόβαθρο.

Το στυλ ηγεσίας του ήταν ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του.

«Είναι καιρός να παραδεχθούμε ότι το εγχειρίδιο που οδήγησε επιχειρήσεις και CEOs τα τελευταία 40 χρόνια έχει χαλάσει. Οι επιχειρηματικότητα της Αμερικής λέει ότι είναι τα κέρδη. Οι επιχειρήσεις λένε ότι τα χρήματα.

Το εγχειρίδιο των CEO λέει ότι είναι οι μέτοχοι που μετράνε. Και τόσο πολλά θυσιάζονται για αυτό το σκοπό, εργοστάσια, κοινότητες, δουλείες. Όχι από τους CEO. Γιατί οι CEO έχουν τους εργαζόμενους να υποφέρουν για αυτούς. Και οι απολαβές τους αυξάνονται και αυξάνονται. Και τόσο πολλοί άνθρωποι μένουν πίσω…

Είμαι εδώ για να σας πω ότι όχι άλλο. Δεν είναι σωστό, ποτέ δεν ήταν σωστό. Χρειαζόμαστε καινούριο εγχειρίδιο που μετρά τους ανθρώπους ξανά. Που βλέπει πάνω και πέρα από τα κέρδη. Χρειαζόμαστε αντί- εγχειρίδιο για τους CEO και αντι – CEOs. Το καινούριο αντί- εγχειρίδιο για τους CEO έχει να κάνει με τις κοινότητες. Σήμερα οι επιχειρήσεις που τα έχουν όλα, ζητάνε περισσότερα από τις κοινότητες.

Τι είδους φορολοαπαλλαγές και κίνητρα μπορείτε να μας δώσετε; Η πραγματικότητα είναι ότι οι επιχειρήσει πρέπει να πάνε στις κοινωνίες που υποφέρουν και να ρωτήσουν πως μπορώ να σας βοηθήσω».

Επίσης προτείνει «αναζητείστε κοινότητες που μπορείτε να είστε μέλη. Ζητήστε την άδεια να είστε μαζί τους. Ανοίξτε τα τείχη και επιτύχετε μαζί τους. Εάν είστε σωστοί με τους ανθρώπους σας, εάν είστε σωστοί με την κοινότητά σας, εάν είστε σωστοί με το προϊόν σας, θα είστε πιο κερδοφόροι, πιο καινοτόμοι και θα έχετε περισσότερο παθιασμένους και αφοσιωμένους ανθρώπους να εργάζονται για εσάς. Και μια κοινότητα που σας υποστηρίζει. Και αυτό είναι το αντι εγχειρίδιο του CEO. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ κέρδους και πραγματικού πλούτου».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ