
Λιγότερα δημητριακά ή μπισκότα στο κουτί. Μειωμένες μεζούρες στο μπουκάλι. Πιο λεπτό ή λιγότερο χαρτί υγείας. Συσκευασίες που αλλάζουν και μικραίνουν ανεπαίσθητα, με παρεμβάσεις που πολλές φορές δεν τις πιάνει το μάτι. Κάποιες άλλες παραμένουν ίδιες, πλην όμως με περισσότερο αέρα και λιγότερο προϊόν.
Οι μέθοδοι είναι πολλές. Το αποτέλεσμα το ίδιο.
H νέα αυτή τάση ονομάζεται ως shrinkflation, από το «πάντρεμα» των αγγλικών λέξεων shrink (συρρικνώνω) και inflation (πληθωρισμός).
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκατοντάδες καταναλωτές ανεβάζουν βίντεο με τα συρρικνωμένα προϊόντα, εκφράζοντας ανοικτά τη δυσαρέσκειά τους.
Μετά την Toblerone και τα Pringles, στο στόχαστρο έχουν βρεθεί τα μπισκότα Oreo, με την Wall Street Journal να γράφει για το «μεγαλύτερο σκάνδαλο Shrinkflation» μέχρι στιγμής και την εταιρεία να απαντά ότι η γέμιση δημοφιλή της μπισκότα παραμένει όπως ήταν.
Στο δημοσίευμα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον Σέιν Ράνσονετ, ο οποίος εδώ και χρόνια -σχεδόν τελετουργικά κάθε βράδυ- συνηθίζει να βουτά τα Oreo στο γάλα του. Ώσπου έκανε τη θλιβερή διαπίστωση: το μπισκότα είχε μια πολύ μικρή στρώση κρέμας.
Ο Ράνσονετ είναι ένας μόνο από τα πλήθη των θαυμαστών των Oreo που διαμαρτύρονται για το «λιγότερο προϊόν» και τονίζουν ότι τα μπισκότα μοιάζουν πλέον ελάχιστα με τις εικόνες στη συσκευασία του Oreo.
Τα Oreo, που φτιάχνονται από τον κολοσσό Mondelez, είναι τα μπισκότα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο περισσότερο από έναν αιώνα από τη δημιουργία τους.
Τώρα, όμως, η καχυποψία κυριαρχεί με πολλούς να προσπαθούν να ανακαλύψουν την αλήθεια πίσω από την ποσότητα κρέμας που θα πρέπει να έχουν τα μπισκότα τους.
Η 60χρονη Μπέβερλι Κούπερ, από το Λίνκολν, διαμαρτύρεται ότι αυτή και ο σύζυγός της έχουν αντέξει τις αλλαγές σε πολλά από τα αγαπημένα τους φαγητά πρόσφατα, από τα δημητριακά μέχρι το παγωτό. Αλλά η λιγότερη ποσότητα κρέμας στα Double Stuf Oreos τον περασμένο μήνα ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
«Είναι ένα σημάδι των καιρών», είπε η Κούπερ. «Αυτός είναι ο τρόπος του κόσμου τώρα».
Τι απαντά η εταιρεία
Η Mondelez το διαψεύδει. Αν και τονίζει ότι έχει χρησιμοποιήσει διάφορες στρατηγικές τα τελευταία χρόνια για την καταπολέμηση του υψηλότερου κόστους για συστατικά όπως το κακάο και η ζάχαρη, από την αύξηση των τιμών χονδρικής έως τη συρρίκνωση των μεγεθών συσκευασίας, υποστηρίζει ότι δεν έχει πειράξει τη γέμιση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mondelez, Dirk Van de Put αναφέρει ότι η αναλογία μπισκότου προς κρέμα δεν έχει επηρεαστεί.
Τα Oreo έχουν υποστεί αλλαγές στα 111 χρόνια ιστορία τους. Η Nabisco, που τώρα ανήκει στη Mondelez, αφαίρεσε το λαρδί και πρόσθεσε φυτικό λάδι τη δεκαετία του 1990, κάνοντας τα μπισκότα kosher. Στη δεκαετία του 2000, ο τότε ιδιοκτήτης Kraft Foods της Nabisco αφαίρεσε τα τρανς λιπαρά από τα Oreos, κάτι που περιελάμβανε την αναμόρφωση της κρέμας τους.
Η Lynn Dornblaser, διευθύντρια καινοτομίας και γνώσης στην εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel, είπε ότι μια ανασκόπηση των κανονικών και Double Stuf Oreos από το 2004 δεν βρήκε παρατηρήσιμες αλλαγές στην ετικέτα των θρεπτικών συστατικών στη συσκευασία τους. Υπογράμμισε επίσης ότι τα παράπονα των καταναλωτών θα μπορούσαν να αντικατοπτρίζουν προβλήματα παραγωγής σε εργοστάσια cookie, προσθέτοντας ότι είναι εύκολο για τους θαυμαστές να παρατηρήσουν παραλλαγές σε προϊόντα τόσο συγκεκριμένα και ακριβή όσο τα Oreos.
Το μυστήριο
Όπως υπογραμμίζει η WSJ, ο κόσμος έχει προσπαθήσει και στο παρελθόν να ξετυλίξει τα μυστήρια του γεμίσματος των Oreos. Το 2013, ένας δάσκαλος μαθηματικών γυμνασίου στη Νέα Υόρκη πρωτοστάτησε σε μια προσπάθεια στην τάξη του να μετρήσει την ποσότητα της κρέμας σε κανονικά, Double και Mega Stuf Oreos. Σύμφωνα με τις μετρήσεις των μαθητών, το Double Stuf Oreos σημείωσε μικρή απόδοση, προσφέροντας μόλις 1,86 φορές την κρέμα από ένα κανονικό Oreo.
Η αντίληψη μπορεί εύκολα να θολώσει την πραγματικότητα, σύμφωνα με αναλυτές της βιομηχανίας τροφίμων και εμπειρογνώμονες, οι οποίοι είπαν ότι η δυσπιστία των καταναλωτών προς τις μεγάλες εταιρείες έχει αυξηθεί καθώς ο πληθωρισμός απαιτεί από τους καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερα για την ίδια ή μικρότερη ποσότητα σε σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής τους. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αυξήσεις των τιμών προήλθαν από κρυφές αλλαγές σε προϊόντα ή υπηρεσίες , αφήνοντας τους καταναλωτές σε εγρήγορση.
Ο Nicholas Fereday, εκτελεστικός διευθυντής τροφίμων και καταναλωτικών τάσεων στην Rabobank, είπε, είτε δικαιολογείται είτε όχι, οι καταναλωτές μπορεί να γίνουν «ιδιαίτερα τρελοί» όταν υποψιάζονται ότι μια εμβληματική μάρκα αλλάζει: είναι κάτι που «περνάει τον Ρουβίκωνα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η αντιδράσεις για την Toblerone
Οι τροποποιήσεις στα προϊόντα της Mondelez έχουν προκαλέσει κατακραυγή στο παρελθόν. Οι θαυμαστές της Toblerone εξεγέρθηκαν όταν η εταιρεία διεύρυνε τα κενά μεταξύ των «κορυφών» μιας από τις μπάρες σοκολάτας της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2016. Η Mondelez επικαλέστηκε το αυξανόμενο κόστος των συστατικών για την επιβολή των αλλαγών, γεγονός που μείωσε το βάρος της μπάρας που πωλούνταν από τους λιανοπωλητές με έκπτωση.


Latest News

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label