
Στους χιλιάδες τόνων σκελετούς τους και στους δαιδαλώδεις διαδρόμους τους είναι «γραμμένες» αμέτρητες ιστορίες ανθρώπων που ταξίδεψαν στα ανθεκτικά σκαριά τους, διαγράφοντας αμέτρητα μίλια στις θάλασσες του κόσμου.
Τι γίνεται, όμως, όταν η ζωή των κρουαζιερόπλοιων φτάνει στο τέλος της; Πού οδηγούνται και τι τα περιμένει;
Σύμφωνα με το The Points Guy, τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μπορεί να κοστίζουν από 500 έως 900 εκατομμύρια δολάρια, γράφει το Business Insider.
Το Allure of the Seas της Royal Caribbean, μήκους περίπου 1.187 ποδιών, το οποίο ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι το 2010, κόστισε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με το Statista.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια σπάνια εγκαταλείπονται εντελώς όταν αποσυρθούν λόγω παλαιότητας ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανεπανόρθωτων ζημιών.
Συχνά, αυτά τα πλοία οδηγούνται σε διαλυτήρια για να αποσπαστούν τα πολύτιμα μέρη τους, όπως το μέταλλο. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2021 από το Business Insider, τα υλικά από ένα πλοίο θα μπορούσαν να αποφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια.
Εκεί, οι εργάτες εκτελούν το επικίνδυνο έργο της αποσυναρμολόγησης ενός πλοίου που κάποτε μετέφερε χιλιάδες επιβάτες.
Στα ρηχά νερά των νησιών του Σολομώντα
Ωστόσο, σύμφωνα με την Cruise Hive, υπάρχουν και κόστη που σχετίζονται με την αποστολή πλοίων σε ένα διαλυτήριο, τέτοια ώστε να γίνεται ασύμφορο για τις εταιρείες να οδηγήσουν εκεί ένα πλοίο.
Το MS World Discoverer, ένα μικρό γερμανικό κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγήθηκε το 1974, χτύπησε σε έναν ύφαλο κοντά στα νησιά του Σολομώντα τον Απρίλιο του 2000. Το πλοίο δηλώθηκε ως ολική απώλεια και μερικώς εγκαταλελειμμένο λόγω της απομακρυσμένης θέσης του ναυαγίου και των ρηχών νερών.

Αλλά ένας άλλος λόγος για την εγκατάλειψη του πλοίου ήταν ότι τα νησιά του Σολομώντα βίωναν εμφύλιες αναταραχές. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2000, μια μαχητική οργάνωση ανέτρεψε τον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια πραξικοπήματος.
Σύμφωνα με το Cruise Hive, λίγο αργότερα εκείνο το έτος μια τοπική φυλή εκτόξευσε βέλη στην ομάδα διάσωσης. Έτσι, το MS World Explorer αφέθηκε εκεί στην αμείλικτη φθορά.
Σε άλλες περιπτώσεις, ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να αποκτήσει δεύτερη ζωή ως τουριστικό αξιοθέατο, ξενοδοχείο ή ακόμα και πλωτό νοσοκομείο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Το πιο διάσημο παράδειγμα είναι το Queen Mary, το οποίο ταξίδευε από το 1936 μέχρι το 1967, για να ελλιμενιστεί για πάντα στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Εχει μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο και ξενοδοχείο με 347 καμπίνες και σουίτες.
Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν οι γραμμές κρουαζιέρας και άλλες ταξιδιωτικές βιομηχανίες έκλεισαν εντελώς, ορισμένα πλοία χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ως «πλωτά νοσοκομεία» για άρρωστους ασθενείς.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες