
Το φορτηγό πλοίο Rubymar, το οποίο εγκαταλείφθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα μετά τη στοχοποίησή του από τους Χούτι της Υεμένης στις 18 Φεβρουαρίου, βυθίστηκε, ανέφερε το Σάββατο ανακοίνωση της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης, όπως μετέδωσε το Reuters.
Reports In Britain: about a week and a half after being hit by a Houthi missile – the ship Rubymar began to sink in the Red Sea. pic.twitter.com/pADDg2p7LE
— Global Monitor (@Alanko344) February 28, 2024
Τις προηγούμενες ημέρες οι αντάρτες Χούθι έθεταν όρους για να διασωθεί το φορτηγό πλοίο Rubymar που παρέμενε μισοβυθισμένο στο στενό Bab el-Mandeb μετά από επίθεση που δέχθηκε στις 19 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα νέες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την πολιτοφυλακή των Χούθι έδειχναν ότι το πλοίο Rubymar που μεταφέρει φορτίο 22.000 τόνων λιπασμάτων που προορίζονταν για το Μαρόκο, έχει βυθιστεί στην πρύμνη, ενώ έχει προκαλέσει και μια κηλίδα καυσίμων μήκους 29 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού.
Καταστροφή
Το Rubymar – το οποίο φέρει σημαία Μπελίζ και του οποίου ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης έχει έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο – παίρνει νερό και γέρνει επικίνδυνα. Η υποστηριζόμενη από τη Σαουδική Αραβία κυβέρνηση της Υεμένης ζήτησε βοήθεια από τα Ηνωμένα Έθνη για να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή λόγω του κινδύνου διαρροής από το φορτίο, ανέφερε η Daily Telegraph. Ωστόσο ο ηγέτης Mohammed Ali al-Houthi των Χούθι δήλωσε ότι θα επιτρέψουν την επιχείρηση διάσωσης μόνο εάν σταλεί ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα. Το βυθιζόμενο βρετανικό πλοίο θα μπορούσε να ανελκυσθεί με αντάλλαγμα την παράδοση οχημάτων βοήθειας στη Γάζα, δήλωσε ο Αλ Χούθι στο X.
Σημειώνεται ότι οι ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια αφού άφησαν το πλοίο αγκυροβολημένο την περασμένη Δευτέρα, με τη βοήθεια του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Lobivia (κατασκευής 2001) χωρητικότητας 2.082-teu.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα