Δεν είναι καλή στιγμή να είσαι Αμερικανός διευθύνων σύμβουλος τεχνολογίας με δραστηριότητες στην Κίνα. Οι δυτικές εταιρείες τεχνολογίας πιέζονται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου καθώς η άνοδος του ισχυρού τοπικού ανταγωνισμού και η αυξανόμενη πίεση από το Πεκίνο έχει αποδειχθεί δύσκολη, σύμφωνα με το Business Insider.

Κίνα: Αν χρειαστεί ας χρεοκοπήσουν οι κατασκευαστικές – Τι διαμηνύει το Πεκίνο

Υπήρξε κάποτε μια εποχή που οι Αμερικανοί διευθύνοντες σύμβουλοι έβλεπαν την Κίνα ως χώρα ευκαιριών. Αυτός ο χρόνος μπορεί να έχει περάσει προ πολλού.

Μετά από χρόνια ανερχόμενης ανάπτυξης, μερικές από τις πιο ισχυρές εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ έχουν αρχίσει να ολισθαίνουν σκληρά και γρήγορα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου εν μέσω της νέας πραγματικότητας της επιχειρηματικής δραστηριότητας εκεί.

Το Πεκίνο έχει εγκρίνει τον υπερ-εθνικισμό. Με τη σειρά του, το συναίσθημα προς τις δυτικές επιχειρήσεις έχει κλονιστεί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα καθώς οι εγχώριες εταιρείες έχουν ενισχυθεί ως βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Και όλα αυτά δημιούργησαν έναν επικίνδυνο αγώνα προς τα κάτω για να κερδίσουν τους καταναλωτές.

Oδυνηρό μάθημα

Δεν είναι περίεργο που οι αμερικανικές εταιρείες που κάποτε βασίζονταν σε αυτόν τον «κινεζικό αιώνα» πρέπει να μάθουν ένα πολύ οδυνηρό μάθημα σχετικά με την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα.

Πρέπει να κοιτάξετε μόνο μέχρι τον τομέα της τεχνολογίας για να δείτε πόσο δύσκολες είναι οι αμερικανικές εταιρείες στην Κίνα.

Η Apple αγωνίζεται να βάλει νέα iPhone στις τσέπες των Κινέζων καταναλωτών, με στοιχεία από την Counterpoint Research να δείχνουν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% τις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους.

Η Tesla, εν τω μεταξύ, υπέστη τεράστια πτώση στις αποστολές από το gigafactory της στη Σαγκάη τον περασμένο μήνα, με 60.365 οχήματα να αποστέλλονται, ανέφερε το Bloomberg. Αυτό είναι 16% χαμηλότερο από τις αποστολές της τον Ιανουάριο και 19% χαμηλότερο από τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Οι καθαρές πωλήσεις της Apple στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας μπορεί να μειώθηκαν κατά 13% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023 από το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθούσαν να παράγουν έσοδα 20,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και η Tesla δεν ήταν η μόνη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που παγιδεύτηκε σε επιβράδυνση των πωλήσεων.

Αλλά σηματοδοτεί μια πραγματική πτωτική πορεία για δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Αμερικής στην Κίνα. Τι συμβαίνει λοιπόν;

Σε δυσμένεια

Στην περίπτωση της Apple, υπάρχουν μερικά πράγματα. Ο Gene Munster, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management, δήλωσε στο Business Insider ότι η πτώση είχε να κάνει με «αμερικανικά προϊόντα που πέφτουν σε δυσμένεια στην Κίνα».

Αυτό ασφαλώς συνέβη. Πέρυσι, η κινεζική κυβέρνηση απαγόρευσε τη χρήση iPhone για αξιωματούχους, καθιστώντας λιγότερο ελκυστική την κατοχή ενός. Οι επενδυτές απάντησαν διαγράφοντας 200 δισεκατομμύρια δολάρια από την αξία της Apple.

Τον Ιανουάριο, η BYD ανέφερε αύξηση 43% στις πωλήσεις, αλλά έχασε την ηγετική της θέση στην αγορά από τη Volkswagen, σύμφωνα με το CarNewsChina. Είχε επίσης μειώσει τις τιμές των best-seller μοντέλων της κατά μέσο όρο 17%, ανέφερε το Reuters.

Η κινεζική εταιρεία BYD, η οποία κατασκευάζει το Atto 3, είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους της Tesla.

Αυτή η μάχη για την υπεροχή αναμένεται να πάρει μεγάλη ώθηση και από το Πεκίνο.

Όταν ο πρωθυπουργός Li Qiang έθεσε τον ετήσιο στόχο ανάπτυξης 5% της Κίνας κατά την έναρξη του Εθνικού Λαϊκού Κογκρέσου αυτό το μήνα, κατέστη σαφές πόσο ζωτικής σημασίας θα ήταν η τεχνολογία για την προώθηση αυτού του στόχου.

Αυτό σημαίνει ότι το Πεκίνο αναμένεται να διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο καταλύοντας την ανάπτυξη του εγχώριου τεχνολογικού τομέα του – και πιέζοντας τυχόν ξένες οντότητες που μπαίνουν στο δρόμο του.

Στην έξοδο οι δυτικοί;

Η Wall Street Journal ανέφερε ότι μια οδηγία γνωστή ως «Έγγραφο 79» επιταχύνεται για να διώξει τις δυτικές εταιρείες. Ζητά από τις κρατικές εταιρείες σε διάφορους τομείς, όπως η χρηματοδότηση και η ενέργεια, να «αντικαταστήσουν το ξένο λογισμικό στα συστήματα πληροφορικής τους έως το 2027».

Ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίνονται οι δυτικές εταιρείες είναι πιθανό να παρακολουθείται στενά, καθώς η Κίνα παραμένει πολύ πολύτιμη για να την χάσoυν. Αυτό κατέστη σαφές όταν η Suzanne Clark, επικεφαλής του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, ταξίδεψε στο Πεκίνο στα τέλη Φεβρουαρίου για να βοηθήσει στην εξομάλυνση των επιχειρηματικών δεσμών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή