
Στο project της «χειρουργικής» κατεδάφισης των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη (Οδός Φαλήρου 5) αναμένεται όπως όλα δείχνουν να συμβάλει ως τεχνικός σύμβουλος το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Μάλιστα, πηγές της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής μιλώντας στον «ΟΤ» αναφέρουν πως οι δύο πλευρές μετά από μια περίοδο διαπραγματεύσεων «έδωσαν τα χέρια» και είναι θέμα χρόνου να μπουν οι υπογραφές στην προγραμματική συμφωνία.
Ζητείται η συμβολή του ΤΕΕ στη «χειρουργική κατεδάφιση» του Cocomat στην Ακρόπολη
Η προγραμματική συμφωνία όπου θα περιγράφονται οι αρμοδιότητες και το πεδίο ευθύνης του τεχνικού συμβούλου είχε τεθεί ως προϋπόθεση από ΤΕΕ για να συμπράξει στο project.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επιδιώκει τη συμμετοχή του ΤΕΕ καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική πραγματικότητα.
Η εμπειρία και η τεχνογνωσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου εκτιμάται πως θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην άρτια ολοκλήρωση του έργου.
«Είναι άλλο πράγμα να κατεδαφίζεις ένα αυθαίρετο στον αιγιαλό, και άλλο να επιχειρήσεις να κοντύνεις κατά δυόμιση ορόφους ένα ενεργό κτήριο 33 μέτρων, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι το κτήριο δεν θα υποστεί άλλες ζημιές ή φθορές και μάλιστα σε μια πυκνοδομημένη και κατοικημένη περιοχή», δήλωναν πρόσφατα στον ΟΤ πηγές της Αποκεντρωμένης. Γιατί σε περίπτωση αστοχίας ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα δύναται να ζητήσει αποζημίωση.
Η μελέτη κατεδάφισης
Το αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένεται η Αποκεντρωμένη να προχωρήσει στην κήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση του κατάλληλου συμβούλου που θα εκπονήσει τη μελέτη κατεδάφισης, για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει την κατεδάφιση.
Όσον αφορά στα χρονικά περιθώρια για την εκτέλεση του έργου, πηγές της Αποκεντρωμένης αναφέρουν πως υπάρχει κατανόηση απ’ όλες τις πλευρές καθώς διαπιστώσουν πως σημειώνεται πρόοδος.
Υπενθυμίζεται πως το ΣτΕ το περασμένο φθινόπωρο αποφάσισε να αναθέσει στις κρατικές υπηρεσίες την ευθύνη κατεδάφισης των δυο τελευταίων ορόφων του 10όροφου ξενοδοχείου Cocomat στην οδό Φαλήρου 5 που κρίθηκαν αυθαίρετοι, δίνοντάς τες μάλιστα περιθώριο έξι μηνών για να προετοιμάσουν την όλη διαδικασία.
Οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη
Είχε προηγηθεί η άρνηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας (Μπλε Κέδρος) των αδελφών Ευμορφίδη να αναλάβει την κατεδάφιση επικαλούμενη τις δυσχέρειες του έργου. Δεν αποκλείεται πάντως όλα τα παραπάνω να ανατραπούν σε περίπτωση που η Μπλε Κέδρος πετύχει μια θετική για αυτήν δικαστική απόφαση.
Η διοίκηση της έχει καταθέσει μια σειρά από προσφυγές σε σειρά δικαστηρίων, υποστηρίζοντας πως το ξενοδοχείο μαζί με τους δυο επίμαχους ορόφους κατασκευάστηκε με νόμιμη άδεια και συνολικό κόστος που ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος