
Τη βεβαιότητα ότι τα μέτρα θα καταφέρουν να νικήσουν την ακρίβεια εξέφρασε για άλλη μια φορά ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, συμμετέχοντας στο 14ο Food Retail Conference ενώ απέρριψε –επίσης για άλλη μια φορά- την πρόταση της αγοράς για μείωση του ΦΠΑ, τονίζοντας ότι είναι «λάθος δρόμος».
Η πρόταση για μείωση του ΦΠΑ, προκειμένου την επόμενη μέρα να μειωθούν κατ’ αναλογία οι τιμές στο ράφι, ήρθε από την πλευρά του Αριστοτέλη Παντελιάδη, προέδρου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) και επικεφαλής του ομίλου METRO ΑΒΕΕ, ο οποίος δηλώνοντας «οπαδός του ανταγωνισμού» αναγνώρισε ότι πρόκειται για μέτρο με μεγάλο κόστος που θα «πρέπει να ζυγίσει» η κυβέρνηση.
«Σημαντική δράση» για την ακρίβεια προανήγγειλε ο Σκρέκας – Τι είπε για το καλάθι του Πάσχα
Υπερασπιζόμενος την κυβερνητική στάση ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι το παράδειγμα της Ισπανίας, όπου υπήρξε μείωση σε ορισμένα προϊόντα, όπως τα δημητριακά. Εκεί, όπως τόνισε, μέσα σε δύο μήνες η μείωση είχε απορροφηθεί στο 100% από την αύξηση των τιμών. Και ερχόμενος στα καθ’ ημάς ο κος Σκρέκας υπενθύμισε ότι η συγκυριακή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση δεν έφερε κάποιο αποτέλεσμα στη μείωση των τιμών αλλά έγινε το αντίθετο. Όταν επανήλθε οι τιμές αυξήθηκαν περισσότερο.
Πότε θα «σβήσουν» τα μέτρα;
Αναφερόμενος ο κος Σκρέκας στις παρεμβάσεις του υπουργείου στην αγορά για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είπε ότι τα έκτακτα μέτρα θα «σβήσουν» σταδιακά όταν αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, εκτιμώντας ότι ήδη έχουν αρχίσει να λειτουργούν με κυριότερο την τρίμηνη απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών για τα προϊόντα που προηγουμένως ανατιμήθηκαν.
«Κάτι που είναι δραστικό και περιοριστικό, αλλά έφερε αποτέλεσμα καθώς πολλές εταιρείες ανακάλεσαν ανατιμήσεις ή δεν προχώρησαν σε ανατιμήσεις υπό το φόβο να χάσουν το μερίδιο αγοράς τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Σκρέκας. «Μάλιστα υπάρχουν συγκεκριμένα προϊόντα που παρουσιάζουν μηδενικό πληθωρισμό από τη στιγμή που λάβαμε τα μέτρα».
Πάντως όπως παραδέχθηκε ο υπουργός «έχουμε πολύ δρόμο ακόμη για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και τη δημιουργία ανταγωνιστικής οικονομίας».
Από την πλευρά του, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης ανέφερε ότι κάποια από τα μέτρα κατά της ακρίβειας που έλαβε η κυβέρνηση δεν είναι σε λάθος κατεύθυνση. Ωστόσο έσπευσε να σημειώσει: «σε ένα προϊόν με τόσο μεγάλη αύξηση τιμής, όπως είναι το κακάο, τα μέτρα που περιορίζουν τις ανατιμήσεις είναι επώδυνα και μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Θέλω να πιστεύω ότι όσο ο πληθωρισμός εξομαλύνεται, θα αρχίσουν να αποσύρονται, εφόσον δούμε την αποκλιμάκωση που επιθυμούμε στον πληθωρισμό τροφίμων».
Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος και το ελαιόλαδο
«Από το 2019 έως και τον Μάρτιο του 2024, η Ελλάδα στον γενικό δείκτη έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, στο 15, όταν στην Ευρώπη είναι στο 20% και στις ΗΠΑ ήταν στο 23%-26%. Στον ελληνικό δείκτη συγκαταλέγονται και τα τρόφιμα και τα καύσιμα καθώς και όλα τα αγαθά που αγοράζει ο καταναλωτής. Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό τροφίμων είναι περίπου στο 30% από το 2019 έως σήμερα, αλλά τόσο είναι και ο ευρωπαϊκός πληθωρισμός τροφίμων. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το ελαιόλαδο έχει συμμετοχή κατά 7% στην αξία του ελληνικού καλαθιού, με αποτέλεσμα να συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στον πληθωρισμό των τροφίμων», επεσήμανε ο κος Σκρέκας θέλοντας να δείξει ότι η ακρίβεια στην Ελλάδα δεν είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.


Latest News

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο