
Σε τρεις πυλώνες στηρίζεται η ανάπτυξης της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με όσα επισήμανε η διοίκηση του ομίλου στη διάρκεια της conference call με τους αναλυτές.
Πρόκειται για τις κατασκευές, τις συμμετοχές και τις νέες επενδύσεις, όπως σημείωσε στην ενημέρωση που έκανα τα ανώτερα στελέχη του ομίλου σε αναλυτές και θεσμικούς.
Με αφορμή την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2023 η διοίκηση της ΑΒΑΞ τόνισε τα «ατού» του ομίλου: «Το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, η συνεχής βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας, η αναλογία 54-46 ανάμεσα σε ιδιωτικά και δημόσια έργα, και η υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία της ΑΒΑΞ σε πολύ απαιτητικά έργα, συνθέτουν το μίγμα ισχύος για τον όμιλο»
Όμιλος ΑΒΑΞ: Αύξηση μεγεθών, μείωση δανεισμού, ρεκόρ ανεκτέλεστου έργων
Στους αναλυτές και τους θεσμικούς επενδυτές παρουσιάστηκαν οι επικαιροποιημένες προβλέψεις του οίκου EDISON και της Optima Bank, με εκτιμώμενη τιμή μετοχής €3,00 και €2,79 αντιστοίχως, και περιθώριο ανόδου +90% και +76% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Κατασκευές
Στις Κατασκευές, το EBITDA ανήλθε σε €26,7εκ με ενισχυμένο περιθώριο κέρδους 6,2% το 2023 (έναντι €17,6εκ με περιθώριο κέρδους 4,7% το 2022). Την ίδια στιγμή, αυξητική τροχιά ακολουθεί και η λήψη νέων έργων με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων να ξεπερνάει τα €3 δις. Η Διοίκηση αναμένει σημαντική άνοδο στις δραστηριότητας του Τομέα με νέα έργα που ενσωματώνουν διευρυμένα περιθώρια κέρδους.
Συμμετοχές
Στις Συμμετοχές, ο Όμιλος διατηρεί ισχυρό χαρτοφυλάκιο από το οποίο αναμένονται αποδόσεις. Αναλυτικότερα:
· οι συμμετοχές σε παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ και μαρίνες αποτιμώνται σε €465 εκατομμύρια την τρέχουσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και το χαρακτήρα κάθε σύμβασης
· παρά τη λήξη της Αττικής Οδού (Οκτώβριος 2024) τα αναμενόμενα μερίσματα (nominal) ανέρχονται σε €1,1 δις περίπου, διατηρώντας την μακροχρόνια αξία του χαρτοφυλακίου συμμετοχών του Ομίλου
Επίσης, ο ΑΒΑΞ προχωρά στη μεταφορά συμμετοχών προς την 100% θυγατρική «ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις» μαζί με τον συνδεδεμένο τραπεζικό δανεισμό προκειμένου να γίνει πιο ευκρινής η δομή και η αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων & ΣΔΙΤ του Ομίλου.
Νέες επενδύσεις
Στον πυλώνα των νέων επενδύσεων ο Όμιλος κινείται σε πολλαπλά μέτωπα:
· προεπιλογή σε διαγωνισμούς 25 έργων ΣΔΙΤ, συνολικoύ προϋπολογισμού ~€3,5-€4,0 δις
· κατάθεση Πρότυπης Πρότασης για επεκτάσεις Αττικής Οδού, με μορφή παραχώρησης
· μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων από την ΑΒΑΞ με στοχευόμενο βαθμό απόδοσης equity IRR μεταξύ 9-14%
Στην Ενέργεια συνεχίζει την πορεία ανάπτυξης της 100% θυγατρικής Ixion Energy με στοχευόμενο equity IRR 10-15% μέσα από:
-νέα έργα ΑΠΕ και αποθήκευσης ενέργειας
-δημόσιο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Plug Λειτουργία
-έργα εξοικονόμησης ενέργειας (φωτοβολταϊκά στέγης κτιρίων)
-διαχείριση ενέργειας (trading)
Τέλος, στον τομέα του Real Estate, οικιστικές αναπτύξεις με στόχευση για υψηλά IRR.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος