
Η τραγική καταστροφή του υποβρυχίου οχήματος Titan της OceanGate πριν από ένα χρόνο προκάλεσε παύση στις καταδύσεις περιήγησης του ναυαγίου του Τιτανικού, αλλά ένας δισεκατομμυριούχος από το Οχάιο είναι έτοιμος να προσπαθήσει ξανά.
Ο μεγιστάνας ακινήτων και ατρόμητος εξερευνητής Λάρι Κόνορ σχεδιάζει να βουτήξει 12.500 πόδια στο ναυάγιο του διασημότερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στις αποστολές βαθέων υδάτων μετά την καταστροφή της OceanGate.
Τιτανικός: Δισεκατομμυριούχοι και επιχειρηματίες αγνοούμενοι στα βάθη του Ατλαντικού
Ο 74χρονος επικοινώνησε με τον συνιδρυτή της Triton Submarines, Πάτρικ Λάχεϊ, λίγο μετά την καταστροφή του Titan τον περασμένο Ιούνιο για να δει αν θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα υποβρύχιο ικανό να φτάσει στο ναυάγιο με ασφάλεια και επανειλημμένα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. (Ο Λάχεϊ δικαίως προέβλεψε πέρυσι ότι η τραγωδία του OceanGate θα ενθάρρυνε περισσότερες επενδύσεις σε υποβρύχια βαθέων ωκεανών.)
Το όχημα που προέκυψε, το οποίο ο Κόνορ βάφτισε The Explorer—Return to the Titanic, παίρνει σχεδιαστικά στοιχεία από τον Triton 4000/2 Abyssal Explorer. Αυτό το σκάφος μήκους περίπου 5 μέτρων διαθέτει μια υδροδυναμική σιλουέτα, ένα ακρυλικό κύτος και πτυσσόμενα πτερύγια 3 μέτρων, που του επιτρέπουν να φτάσει σε βάθη 4.000 μέτρων ποδιών, λέει η Triton. «Το ταξίδι διαρκεί λιγότερο από δύο ώρες, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι ήταν δυνατό πριν», προσθέτει η εταιρεία.

Triton 4000/2 Abyssal Explorer
Πρωτοποριακό ακρυλικό κύτος
Το νέο σκάφος του Κόνορ, που θα πρέπει να σχεδιαστεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026, φέρεται να είναι το πρώτο υποβρύχιο σκάφος με ακρυλικό κύτος που θα φτάσει σε τέτοια βάθη. Το σκάφος, που αναμένεται να κοστίσει εκατομμύρια, θα εξοπλιστεί με φώτα και κάμερες για κινηματογράφηση σε κοντινή απόσταση και επιστημονική παρατήρηση. Επιπλέον, η τεράστια ακρυλική σφαίρα θα δώσει στους δύο επιβαίνοντες μια ανεμπόδιστη θέα του υποβρύχιου κόσμου 360 μοιρών. «Ειλικρινά, η τεχνολογία δεν υπήρχε ούτε πριν από έξι ή οκτώ χρόνια», είπε ο Κόνορ σε συνέντευξή τστην New York Times. «Μόνο με τις πρόσφατες εξελίξεις τα τελευταία πέντε χρόνια θα μπορούσατε να το φτιάξετε».
Ο Κόνορ και ο Λάχεϊ θα εξερευνήσουν την τοποθεσία του ναυαγίου, η οποία βρίσκεται στον Ατλαντικό Ωκεανό περίπου 400 μίλια από το Newfoundland του Καναδά. «Το δικό μας δεν είναι απλώς ένα ταξίδι στον Τιτανικό, είναι μια ερευνητική αποστολή», πρόσθεσε ο Κόνορ. «Ο άλλος σκοπός είναι να δείξουμε στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ότι μπορείτε να φτιάξετε ένα επαναστατικό, πρώτο στο είδος του υποβρύχιο και να το βουτήξετε με ασφάλεια και επιτυχία σε μεγάλα βάθη».

Απεικόνιση του The Explorer—Return to the Titanic
Χωρίς πιστοποίηση δεν θα γίνει κατάδυση
Η έκρηξη του Titan δημιούργησε παγκόσμια φρενίτιδα στα μέσα ενημέρωσης που μπορεί να ενστάλαξε τον φόβο της κατάδυσης σε βαθέα ύδατα. «Ανησυχώ που οι άνθρωποι συνδέουν τα υποβρύχια κατάδυσης, ειδικά τα νέα ή διαφορετικά υποβρύχια, με κίνδυνο ή τραγωδία», εξήγησε ο Κόνορ. Τα πέντε μέλη του Titan πιθανότατα σκοτώθηκαν ακαριαία στις 18 Ιουνίου σε βάθος περίπου 3.500 μέτρων (11.482 πόδια). Η τραγωδία δημιούργησε ευρύτερα ερωτήματα σχετικά με τον πειραματικό σχεδιασμό του υποβρύχιου. Το Titan ήταν επίσης το μόνο από τα 10 περίπου υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης που δεν ήταν πιστοποιημένα από επίσημους φορείς της βιομηχανίας, όπως το Αμερικανικό Γραφείο Ναυτιλίας ή το DNV.
Αντίθετα, το Abyssal Explorer είναι εμπορικά πιστοποιημένο για καταδύσεις πάνω από 13.000 πόδια. Ο Κόνορ είπε επίσης ότι θα ξεκινούσε το προτεινόμενο ταξίδι μόνο εάν το υποβρύχιο του είναι πλήρως πιστοποιημένο από ναυτιλιακό οργανισμό. «Αν δεν μπορούμε να το κάνουμε, με ασφάλεια και επιτυχία, απλά δεν πρόκειται να το κάνουμε», κατέληξε. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την προγραμματισμένη αποστολή, αλλά ο Κόνοραναμένει ότι το The Explorer—Return to the Titanic θα χρειαστεί δυόμισι έως τρία χρόνια για να κατασκευαστεί.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια