
«Οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι αναζητούν νέους υπαλλήλους. Θα προτιμηθούν όσοι στο πρώτο ραντεβού τους αργήσουν τουλάχιστον 15 λεπτά» – «Άγνωστοι χάκερς από το εξωτερικό χτύπησαν σήμερα τη Deutsche Bahn με αποτέλεσμα όλα τα τρένα να φτάσουν στην ώρα τους».
Είναι δύο μόνο από τα δεκάδες ανέκδοτα, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Τα τρένα στη Γερμανία αργούν συστηματικά, ή και… χάνονται. Οι καθυστερήσεις ή ματαιώσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο και αυτό το παραδέχεται και ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, ο οποίος δηλώνει εξοργισμένος με την κατάσταση, που αφορά πλέον πάνω από ένα στα δύο δρομολόγια: «Είναι απαράδεκτο, δεν αντιστοιχεί με το επίπεδο και τις απαιτήσεις της χώρας, αλλά η ευθύνη πρέπει να αναζητηθεί στην εποχή πριν από 20 χρόνια πλέον».
ΗΠΑ: Δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους – Το σχέδιο Μπάιντεν
Μόνο οι εργαζόμενοι δεν φταίνε
Ο υπουργός ξεκαθάρισε αυτή την εβδομάδα ότι οι μόνοι που δεν φταίνε για το χάλι των τρένων είναι οι εργαζόμενοι, που και αυτοί, συχνά με χιούμορ, προσπαθούν να παρηγορήσουν απελπισμένους ή να καθησυχάσουν οργισμένους επιβάτες. Αλλωστε και οι απεργίες τους συχνά είχαν ως αίτημα τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας. Η αιχμή για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που απέφευγαν να επενδύσουν, παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών, «για να μη χρεώσουν τις επόμενες γενιές», όπως συνήθιζαν να λένε, είναι κάτι παραπάνω από φανερή. Ετσι παρέδωσαν στην χώρα τρένα «αντίκες», όπως τα παρομοίασε με επίστρωση ανεκδότου ο κύριος Βίσινγκ.
«Φανταστείτε να προσπαθείτε με μια αντίκα της δεκαετίας του ’60 να κάνετε τον ταξιτζή. Δεν θα πάει καλά αυτό».
Το σαραβαλάκι κοστίζει
Με άλλα λόγια η περιβόητη Σουαβή νοικοκυρά της Μέρκελ, που δεν έκανε ποτέ περιττά έξοδα, δεν σκέφτηκε ότι θα της κόστιζε λιγότερο αν αντικαθιστούσε το σαραβαλάκι, που κάθε τόσο την άφηνε στο δρόμο, την καθυστερούσε από δουλειές ή την ανάγκαζε να πληρώσει για άλλο μέσο σε μια ώρα ανάγκης.
Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε, εκτός όλων των άλλων, ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι έχουν χρέη ύψους ενός δισεκατομμυρίου. Με αυτό δεν γελά κανείς στη Γερμανία. Και σε αυτό το ένα δις θα πρέπει να προστεθούν και τα πολλά δισεκατομμύρια, που θα χρειαστούν από εδώ και στο εξής για την αναβάθμιση του δικτύου, που υπόσχεται ο Βίσινγκ.
«Χρειαζόμαστε μια ανανέωση των υποδομών, την οποία έχουμε προετοιμάσει εξαιρετικά και η εταιρεία ξεκινά να την υλοποιεί. Θα γίνει σταδιακά σε 41 διαδρομές. Από την πρώτη κιόλας θα φανεί η βελτίωση».
Μερικά χρόνια υπομονή
Το δίκτυο θα εκσυγχρονιστεί λοιπόν σε βάθος εξαετίας. Γιατί, ό,τι ερήμωσε εδώ και 20 χρόνια δε μπορεί να διορθωθεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Αυτό βεβαίως σημαίνει και μερικά δισεκατομμύρια ακόμα. Για να γκρεμιστεί οριστικά το επιχείρημα περί «μη χρέωσης» των επόμενων γενεών. Σημαίνει επίσης ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζεται η υπομονή Γερμανών και επισκεπτών, αφού για να αλλαχτούν οι γραμμές θα πρέπει να κλείσουν, συχνά για ολόκληρους μήνες. Οπότε και πάλι υπομονή. Και μαζί με το εισιτήριο και ένα καλό βιβλίο, για να περάσει η ώρα αν χρειαστεί. Το δίκτυο wifi έτσι κι αλλιώς μέσα στα τρένα είναι φανταστικό. Με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Λειτουργεί μόνο στη φαντασία κάποιων καλοπληρωμένων μάνατζερ.
Οσο για το 5G αυτό έχει τόσες τρύπες κατά μήκος πολλών διαδρομών, που θυμίζει δίχτυ ψαρά και όχι δίκτυο. Γιατί και στις τηλεπικοινωνίες τον πρώτο λόγο για πιθανές επενδύσεις είχε για πολλά χρόνια η Σουαβή νοικοκυρά.
Κώστας Αργυρός
Πηγή: DW


Latest News

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο