
Την απόφαση του να μην κάνει πίσω ούτε χιλιοστό στα θέματα ασφαλείας στην ακτοπλοΐα επανάλαβε ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτη Γιγή και την γενική γραμματέα της Ένωσης Ελένη Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά τους οι πλοίαρχοι υπογράμμισαν ότι πολλά προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα οφείλονται στην κατάσταση των λιμανιών αλλά και τις αποφάσεις του υπουργείου που εγκρίνουν δρομολόγια που προβλέπουν ελάχιστο χρόνο παραμονής του πλοίου στο λιμάνι, π.χ. δέκα λεπτά.
Ακτοπλοΐα: Επιμένει ο Στυλιανίδης για σύστημα slots
Έκαναν λόγο για «πογκρόμ» που εξαπολύεται σε βάρος των πλοιάρχων, «στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις».
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης και επαναβεβαίωσε τη βούληση του ιδίου και του υπουργείου για συνέχιση και ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ.
Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, ότι οι εκθέσεις και οι προτάσεις της Ένωσης λαμβάνονται πάντα υπόψη και είναι βοηθητικές στην προσπάθεια του Υπουργείου για αναβάθμιση της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ζήτησε, δε, την περαιτέρω συνδρομή της ΠΕΠΕΝ στην προσπάθεια αυτή.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων, (Sea Ports Time Slots System) με ένα Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα παρακολούθησης και χρήσης, στην προσαρμογή των υπόχρεων λιμένων στον Διεθνή Κώδικα ISPS, στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων (επεκτάσεις και αποκαταστάσεις ζημιών λιμένων, ανακατασκευές κρηπιδωμάτων και επισκευές προβλητών, επαναφορά λειτουργικών βαθών κ.α.) και στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος καθώς και υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Η αντίδραση των πλοιάρχων
Από την πλευρά της η ΠΕΠΕΝ σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η αντιπροσωπεία της Ένωσης ανέδειξε για μια ακόμα φορά «τη σημασία που αποδίδουμε όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι στο κρίσιμο και μέγιστο θέμα της ασφάλειας των Λιμανιών.
Αναφερθήκαμε εμπεριστατωμένα στις προτάσεις, που έχουμε επανειλημμένα καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα. Κι αυτό γιατί όλες μας οι εισηγήσεις βασίζονται στις επισημάνσεις που λαμβάνουμε από τους Συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας, οι οποίοι προσεγγίζουν καθημερινά στα λιμάνια αυτά και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ελλείψεις και τις ακαταλληλότητες που υπάρχουν στις υποδομές των Λιμανιών.
Και όχι μόνο αυτό, προτείνουν και πλήρως αιτιολογημένες λύσεις, για την αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων που διαπιστώνουν.
Επιπλέον η ΠΕΠΕΝ μετέφερε στην ηγεσία του υπουργείου την εύλογη οργή και αγανάκτηση σύσσωμης της Πλοιαρχικής Τάξης για το πογκρόμ που εξαπολύεται σε βάρος των Πλοιάρχων, στο πρόσωπο των οποίων βρίσκουν κάθε φορά το εξιλαστήριο θύμα για να καλύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες και παραλείψεις.
Η ΠΕΠΕΝ αξίωσε επίσης «να δρομολογηθούν άμεσα από πλευράς του Υπουργείου οι διαδικασίες που έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει, ώστε να μπει επιτέλους τέλος στη παράνομη και αντικανονική εφαρμογή του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα σε βάρος των Πλοιάρχων, διότι οι Έλληνες Πλοίαρχοι όχι μόνο δεν παρακωλύουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στις διώξεις, επιπλέον ταλαιπωρούνται και διασύρονται και μόνο χάρις στις γνώσεις, στον επαγγελματισμό και κυρίως στο φιλότιμο που τους διακρίνει, ξεπερνούν τον εαυτό τους και πετυχαίνουν να διασφαλίζουν σε ετήσια βάση την απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών μας».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών